For at få optimalt udbytte af virksomhedens tilstedeværelse på sociale medier er det yderst vigtigt, at der er fokus på elementer som strategi, content, planlægning, måling og optimering.

Vi tilbyder en Master Class til dig, der allerede arbejder med de sociale medier, og som ønsker at skabe endnu bedre resultater. Programmet er fordelt på 2 fulde dage og er en kombination af undervisning, øvelser og cases.

På denne Master Class vil vi hovedsageligt fokusere på følgende platforme: Facebook, Instagram, LinkedIn og Twitter, men vi vil ligeledes komme ind på mulighederne med Snapchat og YouTube. Det vil blive gennemgået, hvordan man som virksomhed kan benytte disse kanaler til at kommunikere effektivt med brugerne.

Hovedpunkter i det omfattende program

  • Platforme – De sociale platformes kvaliteter, muligheder, styrker og begrænsninger sat i relation til virksomhedstype og mål. Hvilke platforme bør I have en holdning til?
  • Social media strategi – Arbejdet med strategi for de sociale medier er et must for professionelle virksomheder, men hvilke kriterier skal den baseres på, og hvad bør indgå?
  • Social media policy – Hvilke overvejelser skal lægges til grund for politikken, og hvordan implementeres den i virksomheden?
  • Praktisk tilgang – Vi ser på cases fra den virkelige verden, for at få indsigt i mulighederne for succes, men også de største udfordringer og faldgruber.
  • Content Marketing – Hvilket indhold giver mening ift. din ønskede positionering, SEO, dine målsætninger og din målgruppe? Og hvordan planlægger du dit indhold?
  • Employee advocacy – Medarbejderne spiller en stor rolle i spredningen af indhold på de sociale medier, men hvordan aktiverer vi dem bedst muligt? Vi klæder dig på til arbejdet med employee  advocacy.
  • Krisehåndtering – Hvad gør du, hvis/når det går galt? Med udgangspunkt i konkrete cases ser vi på, hvordan du ruster dig til en eventuel PR krise på de sociale medier.
  • Måling – En stor indsats på de sociale medier er i sig selv ikke nok. Der bør tages stilling til, hvad og hvordan der skal måles, følges op på resultatet og optimeres i forhold til målsætninger. Vi ser på hvilke metrics, der skal monitoreres, hvad de forskellige metrics betyder, og hvordan du forbedrer dine resultater signifikant.
  • Monitorering – Af værdien på de sociale medier. Der findes mange systemer –  nogle gratis, andre betalte – hvad er det rigtige for din virksomhed? Vi hjælper dig med svaret.
  • Integration mellem website, nyhedsbreve og sociale medier  Mulighederne for integration mellem nyhedsbreve, website og de sociale medier er fortsat stigende. Vi ser på de forskellige muligheder for deling af indhold på tværs af digitale kanaler og på, hvordan de sociale medier også kan bruges til opsamling af permissions og syndikering mellem de forskellige platforme.

Målgruppen for denne Master Class i sociale medier

Virksomheder, der allerede har en tilstedeværelse på de sociale medier. Deltagerne vil få en langtidsholdbar viden i det kontinuerlige og professionelle arbejde med sociale medier, der vil skabe værdi og styrke virksomhedens bundlinje både på kort og lang sigt.

Er du på udkig efter intern uddannelse?

Er I flere i virksomheden som ønsker et markant kompetenceløft, tilbyder vi også skræddersyet, intern uddannelse. Undervisningsmaterialet tilpasses jeres specifikke situation og behov, således at udbyttet bliver optimalt. Kontakt os og hør nærmere om, hvilken løsning der passer bedst til jer.

Praktisk information

Denne Master Class forløber over 2 fulde dage. For at sikre god mulighed for dialog og uddannelse med udgangspunkt i egne udfordringer, har vi sat et max på 10 deltagere.

Pris: DKK 10.995,- ex. moms. (Prisen inkluderer forplejning samt undervisningsmateriale). Faktura fremsendes kort efter tilmelding, for at sikre din plads.

Sted: Afholdes i Hellerup

Dato: Den 18. – 19. september 2018

Underviser: Katrine Grønsund

 

Tilmeld dig Master Class i sociale medier - Efteråret 2018

Dit navn *

Firma *

Adresse *

Postnummer og by *

CVR nr.

Titel

E-mail *

Evt. kommentar

Del & udskriv side