Så er året ved at være gået, og traditionen tro, ser vi her tilbage på året på Facebook, YouTube, LinkedIn og Google. Hvad søgte danskerne efter? Hvilke videoer så vi? Og hvad hittede på Facebook? Få svaret her.

2013 på YouTube

Hvilke YouTube videoer kan du huske fra i år? Den video flest har set i Danmark er, The Fox (What Does the Fox Say?), efterfulgt af How Animals Eat Their Food.

Se YouTubes Playliste for Danmarks mest afspillede videoer herunder.

2013 på Facebook

Emnerne på Facebook var mange, men de 5 der blev talt mest om på Facebook var:

  1. Pope Francis
  2. Election
  3. Royal Baby
  4. Thypoon
  5. Margaret Thatcher

 

Se tilbage på året der er gået på Facebook her.

2013 på LinkedIn

LinkedIn har præsenteret de 10 historier, der har fået mest engagement og er blevet delt mest på LinkedIn i 2013. Herunder kan du finde top-5 fra listen, og du kan finde hele listen her, hvor du også kan se hvilke ‘influencers’, der har fået mest engagement på sine artikler.

  1. People Don’t Leave Companies — They Leave Leaders! (Huffington Post)
  2. Mentally Strong People: The 13 Things They Avoid (Forbes)
  3. 10 Things Extraordinary Bosses Give Employees (Inc.)
  4. 8 Things Really Successful People Do (Business Insider)
  5. 6 Ways To Create A Culture Of Innovation (FastCo Design)

2013 på Google

Vi danskere bruger Google til de mærkeligste ting… Den søgning der er fortaget flest gang i 2013 i Danmark, som starter med “hvordan” er “hvordan ganger man?” efterfulgt af “hvordan kysser man?”. Hmmm…

Men årslisterne kan så absolut også give os et samlet billede af året der gik – både ift. hvilke søgninger der var flest af, men også hvilke søgeord eller søgninger, der voksede hurtigst her i 2013. Det siger jo lidt om, hvad der beskæftiger danskerne.

Google har lavet top 10 lister over de mest søgte spørgsmål, såsom “hvad er…”, “hvem er…” og “hvorfor…”. Øverst på den sidstnævnte er spørgsmålet “hvorfor gaber man?” efterfulgt af “hvorfor flager busserne?”.

På top 10 listerne finder vi desuden “hvad er GGGI?”, “hvad er Instagram?”, “hvorfor fattigdom”, “hvor meget proteinpulver” og “hvor meget modermælkserstatning?”.

Og så søgte vi danskere generelt meget efter Mascha Vang, Allan Simonsen, pulled pork, stenalderkost og lakridspiber.

Hurtigst voksende søgeord 2013

  1. Netflix
  2. Moviestar
  3. Den Blå Planet
  4. Zalando
  5. DMI vejret
  6. iPhone 5s
  7. Cookie Clicker
  8. Allan Simonsen
  9. Mads Langer
  10. Michael Bundesen

Skal vi se lidt fremad?

Vi har i år også valgt at se lidt fremad, og har derfor lavet en liste med nogle af de digitale trends vi tror på i 2014.

Skriv en Kommentar