Embedded Facebook posts på 4 måder

Vi vil alle sammen gerne have, at så mange som muligt ser vores opdateringer på Facebook, og det kan en forholdsvis ny feature på Facebook hjælpe med. Embedded posts giver mulighed for at “flytte” en Facebook opdatering over på  et website. Det kan øge synligheden og engagementet, men hvordan gør man? Det ser vi nærmere på i denne artikel.

Sådan fungerer embedded opdateringer

I juli i år annoncerede Facebook, at det nu er muligt at embedde offentlige opdateringer på ens eget website. For at indsætte en Facebook opdatering, går man ind på virksomhedens Facebook timeline og klikker på den opdatering, man gerne vil embedde. Herefter klikkes på den drop-down pilen i højre hjørne af opdateringen, og her kommer muligheden “embed post”/”indlejret opslag” frem. Herefter trykkes på “embed post”, og så kommer den kodelinje frem der skal bruges. Denne kodelinje skal kopieres, og så kan den indsættes, hvor du ønsker det på dit website.

Det er kun muligt at embedde offentlige opdateringer fra offentlige profiler eller sider. Det vil sige, at muligheden for at embedde afhænger af indstillingerne på Facebook siden eller profilen, (man skal altså have offentlige indstillinger). Som det er nu, er det desværre ikke muligt at embedde kommentarer eller opdateringer fra en gruppe, men det bliver forhåbentligt snart muligt.

Hvordan kan man bruge denne mulighed kreativt?

  1. Fremvis positive kommentarer – hvis én eller flere af jeres followers har skrevet positive kommentarer til en opdatering, så kan man embedde disse på websitet. Således kan jeres kunder, der besøger websitet, læse positive ytringer om virksomheden via andres kommentarer, det skaber troværdighed – en helt anden troværdighed end hvis en virksomhed roser sig selv.
  2. Del andres opdateringer, som har relevans for jeres branche, på den måde beriger du dine besøgende på websitet.
  3. Del videoer gennem embedded opdateringer – hvis jeres virksomhed har planer om at smide en video på websitet om fx et nyt produkt, så gør det i stedet ved at uploade videoen på Facebook, og derefter embed den på websitet. På den måde kan du få besøgende fra websitet ind på Facebook.
  4. Fremvis dit bedste Facebook indhold på websitet – gå ind under Facebook Insights under kategorien “post section” og se hvilke opdateringer, der har haft mest engagement. De mest populære opdateringer har som alle andre opdateringer drop-down menu i højre hjørne, og herfra kan du embedde dem på websitet.

Hvad er fordelen ved denne feature?

Den store fordel ved denne feature er, at hver gang man embedder en opdatering på sit website, så kommer der en “syntes godt om”-knap frem, som gør det muligt for den besøgende at “syntes godt om” virksomhedens Facebook-side uden at skulle bevæge sig ind på Facebook og søge efter virksomheden.

Har du nogle gode erfaringer med embedded posts, så del dem gerne med os?

 

 

Skriv en Kommentar