5 grunde til, at Instagram får betydning i 2016

Instagram kan blive den største mulighed inden for social media marketing i 2016 – Hvorfor?
Du får her 5 grunde til, hvorfor Instagram står til at blive markedets vinder inden for social media marketing i 2016.

Instagram er den hurtigst voksende sociale platform, med over 400 millioner aktive brugere (aktive!) som liker over 2,5 milliarder billeder om dagen. Instagram imødekommer de største sociale og kommercielle trends inden for social medie marketing og er spået til, at blive det potentielt største sociale medie i det kommende år.

Har du endnu ikke prioriteret Instagram som en del af budgettet for din social medie strategi, er det måske på tide, at overveje at inddrage platformen som en del af virksomhedens strategi i 2016.

Her er fem nøgleindsigter taget fra nedenstående infographic fra MDG:

1. HUGE! Den hurtigst voksende platform
Instagram har over 400 millioner aktive brugere, der deler mere end 80 millioner billeder hver dag. Desuden er Instagram et af de hurtigst voksende medier. Platformen er firedoblet de sidste to år, og fremtidsudsigterne er gode, og mediet er spået til at vokse med yderligere 15 % i løbet af 2016.

2. Ung og passioneret brugerskare
Størstedelen af brugerne på Instagram er en ung brugerskare. 53 % af platformens brugere er under 29 år og 32 % af teenagere i USA beskriver Instagram som den vigtigste sociale platform i deres hverdag. Som virksomhed kan man indtænke tidlig værdiskabelse hos en kommende målgruppe ved at kommunikere sit brand til den yngre generation tidligt.

3. Et engageret publikum
Ikke nok med, at Instagram har et meget højt antal brugere, er disse brugere også nogle af de mest engagerede brugere. Næsten halvdelen af de aktive brugere tjekker ind på platformen dagligt, og brand-posts opnår mere end 12 x højere interaktion sammenlignet med Twitter.

4. Mulighed for betalt promovering
Ifølge ’Instagram for Business blog’ har flere tusinde virksomheder haft succes med markedsføring via Instagram. Folkene bag Instagram har derfor de seneste to år udvidet mulighederne for betalt promovering.

I artiklen her fra Markedsføring kan du desuden læse om hvordan teleselskabet 3 har haft succes med Instagram annoncer.

5. Imødekommer de største sociale og kommercielle trends
Platformen imødekommer med sin 100 % mobile base den mobile trend. Med det visuelle feed, nye muligheder for annoncering, og udvidelsen af beskeder rammer Instagram plet og imødekommer tidens sociale og kommercielle trends inden for social media marketing i 2016.

instagram-marketing-2016-infographic

Hvad er dine erfaring med kommerciel brug af Instagram?

Del dem gerne med os herunder i kommentarfeltet.

Skriv en Kommentar