Er din virksomhed på Instagram?
Her får du 7 tips til, hvad du bør gøre som virksomhed, og hvad dine #instafollowers vil se.
Instagram er en god måde for din virksomhed, at kommunikere direkte med folk på et andet plan end “normalt”. Derudover er det et godt værktøj for virksomheder, til at opbygge tillid og troværdighed til ens kunder. 

Din profil
Sørg for at have udfyldt alle detaljerne på jeres profil.
Sørg ydermere for, at have et link til jeres hjemmeside, facebookside eller et helt tredje medie i din beskrivelse – Folk vil gerne kunne se flere sider af jeres virksomhed og jeres produkter. Hvem ved, måske liker de jer også på et andet socialt medie.

Find dine kunder
Find dine kunder ved at søge efter relevante #hashtags, der har noget med din branche og interesser at gøre. Like deres billeder, følg dem og engager dig i dem – Den opmærksomhed du viser deres profil og billeder kan få dem, eller deres følgere, til at give jeres virksomhed den tilsvarende opmærksomhed.

Hvor tit?
Pas på med at uploade billeder/videoer konstant – Så mister folk hurtigt interessen for jeres profil – afhængig af branchen, foreslår vi, et par gange om ugen.

Læs mere: Instagram er kommet for at blive

Vis jeres produkter
Læg endelig billeder og videoer af Jeres produkter op. Folk elsker at browse rundt og få inspiration til deres næste køb. Med den nye videofunktion, er mulighederne uendelige – vis hvordan jeres produkter bliver lavet, eller hvordan de bliver brugt.

Find inspiration til hvordan du kan bruge Instagram video i denne liste der viser hvordan både brands og celebrities har brugt det.

En anden idé kunne være, at zoome ind på nogle af jeres produkter og lad jeres followers gætte på, hvilke produkter det er. Det skaber hurtigt omtale, og mobilen bliver formentlig sendt en gang rundt om bordet, så alle kan være med til at gætte.

Hvem er bag kameraet?
Vis medarbejderne frem, og lad jeres followers se, hvem der gemmer sig bag brandet. Det er en god måde at vise dit brands “personlighed” på. Så frem med mobilen, og rundt og filme lidt på kontoret. Det giver en form for sneak-peak, hvor folk føler de er med bag kulisserne.

Hashtag Tool
Et nyt online tool kaldet Tagboard, gør det er muligt, at “scanne” sine hashtags. Man  indtaster et hashtag, hvorefter Tagboard går ind og scanner forskellige sociale netværk, som Twitter, Facebook, Instagram m.m. og samler disse hashtags, så man kan se,  hvem og hvordan hashtagget bliver brugt. Det er et godt tool til at analysere om de hashtags man bruger, genererer trafik på tværs af de forskellige sociale netværk.

Statigram
Statigram er et analyseværktøj, hvor man kan se key metrics. Altså nøglemålinger for ens Instagram-konto.
Værktøjet indeholder bl.a. total antal likes, mest likede fotos, vækst i followers, vækst i kommentarer, hvilke filtrer der giver bedst feedback, geografisk placering af dine følgere og meget meget mere.  Det er et virkelig godt værktøj, til dig der gerne vil vide alt om din Instagram-konto og dine #instafollowers.

Find inspiration fra andre
Vi har herunder valgt 3 virksomheder og personer, som har formået, at bygge deres Instagram-konto godt op i forhold til deres branche, med både billeder og videoer.
Tjek dem ud her:

Rachel Ryle – Illustrator & Animator, dontstopmotion.com

Chalene Johnson   – Fitness-coach, Forfatter m.m.

Simplegreensmoothies – Smoothie-virksomhed

simplegreensmoothies

Hvad virker for dit brand?

Del gerne dine erfaringer i kommentarfeltet herunder.

 

7 Svar
  1. Hej

    Faldt lige over Tagboard, som jeg ikke har hørt om før. Kan I forklare mere om hvad det er? Synes ikke der står ret meget på hjemmesiden, og vil meget gerne vide hvordan det fungerer, også det med at man kan få sit eget hashtag. Er det det man skal betale for?
    Mvh Jannie

  2. Hej Jannie
    Som du selv siger er Tagboard beregnet til at operette Hashtags til sit brand. Dog er det ligeså meget beregnet til at “følge” andre hashtags. Tagboard går ind og scanner alle de forskellige sociale medieplatforme og ser på hvor og hvordan ens hashtags bliver brugt – Al den info bliver så samlet på Tagboard, og giver et bedre overblik over hashtaggets benyttelse.
    Som du selv siger findes der forskellige udgiver og prisniveauer af Tagboard. Du kan læse om de forskellige muligheder her: https://about.tagboard.com/pricing

    Se også denne youtubevideo, hvor Tagboards egen CEO forklare hvad det er: http://www.youtube.com/watch?v=pgwl44aGmnY

    De bedste hilsner
    Mathias, Digital Works

  3. Hej Mathias, jeg har ledt og ledt efter et spørgsmål og kan ikke finde svarer på det, men ender hvergang på din blog, så nu spørg jeg dig og håber du kan hjælpe mig.

    Jeg begyndte at følge Bottegaveneta på Instagram og straks jeg klikkede på den grønne følge bjælke, så blev jeg foreslået at følge yderligere tre nye brugere. Det virkede ret smart og jeg kunne godt tænke mig den samme funktion på mit private profil (Siesbye), så når der kommer nye venner der, så bliver de også automatisk tilbudt at følge mit firma Siesbyekapsch….

    Kan du hjælpe mig her, så vil det være fantastisk…:)

    På forhånd tusinde tak og jeg ser frem til at høre fra dig.

    Mvh. Phillip Siesbye
    20207788

  4. Stine Lorentsen

    Hej!:)
    Alle mine veninder er begyndt at bruge en side der hedder https://autolikes.dk til at købe følgere og få gratis likes… De siger de får herre mange ægte følgere nu.. Hvad har i af erfaring med dette?:))
    Knus Stine

Skriv en Kommentar