Anthon Berg skaber engagement med gode gerninger som betaling

Én ting er at engagere dine fans på Facebook, en helt anden er at engagere dem i det virkelige liv og få dem til at interagere direkte med dit brand. Anthon Berg løftede i marts sløret for deres kampagne “The generous store”, hvor tanken var, at åbne én butik én enkelt dag på strøget i København, hvor alle forbipasserende kunne komme ind og købe en æske chokolade blot med løftet om at gøre en god gerning som betaling.

Kunderne kunne fx vælge imellem at gøre hovedrent hos en god ven, eller love at man i en hel uge ikke ville kommentere på sin kærestes “dårlige” kørsel. Anthon Bergs eneste krav til kunderne var, at de skulle logge ind på deres Facebook-profil i butikken via opstillede iPads, og dele den gode gerning med deres venner. På den måde blev kampagnen (og det gode budskab) spredt ud i kundernes netværk og set af rigtig mange mennesker.

Kig med i videoen og bliv klogere på kampagnen.

Del & udskriv side


Kommentar