Ved du hvordan du skaber bedre værdi på din bannerannoncering? Hvis ikke… har vi har samlet en opsummering på egne artikler og en spændende analyse fra Havas Media og MediaMind.

Af Nicolai Hæggelin

Den 26. maj offentliggjorte Havas Media og MediaMind data på at både klikrater samt dwell-time og -rate for expandable bannere er højere end for traditionelle bannere.

Expandable bannere aktiveres når man som bruger bevæger musen hen over dem, og måske ikke overraskende skaber det en væsentlig højere klikrate end traditionelle bannere, de såkaldte “polite” bannere.

Baggrunden er at brugeren bliver klar over hvad annoncøren ønsker at opnå inden der evt. klikkes videre eller foretages en handling som kan skabe dwell-time og – rate. Yderligere åbner expandable bannere op for bedre kreative involveringsmuligheder.

Den 2. maj skrev vi en artikel om bannerets brandingværdi som du kan blive meget klogere på her:

Artikel: Bannerets brandingværdi.

Kender du den værdi som skabes mellem search og banner annoncering?

Hvis ikke, bør du læse denne artikel om cross media meassurements.

Vil du læse endnu mere har vi samlet alle vores artikler om bannerannoncering her.

Skriv en Kommentar

Nyhedsbrev

Få berigende artikler om digitalt salg og marketing.

Tilmeld