Beriger din virksomhed? Det spørgsmål bør alle firmaer og deres medarbejdere løbende stille sig selv. Hvis berigelse ikke indgår i kommunikationsstrategien, bliver det svært at få succes med sociale medier og nyhedsbreve både på kort og lang sigt.

Hvad er berigelse, tænker du måske?

Berigelse er evnen til at skabe værdi, som ikke nødvendigvis koster penge. Gratis berigelse kan være artikler, websites, blogs, rapporter, gode tip, videoer, seminarer og relationen på de sociale medier såsom LinkedIn, Twitter og Facebook. Den talentfulde virksomhed eller person, der sikrer berigelse i kommunikationen og dialogen, har en enestående konkurrencefordel.

Mange vil gerne sælge, få evner at berige!

Indsigten i modtagernes præferencer og udfordringer kræver en oprigtig interesse af afsender, uanset om der kommunikeres på de sociale medieplatforme eller udsendes nyhedsbreve. Har din virksomhed det? Hvis ikke, bliver det meget vanskeligt at opnå den positive positionering i bevidstheden hos modtageren. En positionering, som i sidste ende afgør, om virksomhedens produkter sælger.

Mængden af indhold, som findes på de sociale medier og gennem nyhedsbreve, kræver filtrering og forfinet bearbejdning, hvis den enkelte modtager skal føle værdi. Ellers er det blot støj i en verden, hvor alle råber højere og højere i kampen om en plads i bevidstheden. Og hvor tiden hos modtageren, som skal investere fokus i en potentiel værdi, er en mangelvare.

Hvornår har du sidst oplevet faglig værdi fra dit netværk på eks. LinkedIn? Hvor en connection sendte dig en personlig besked, som kunne transformeres til konkrete handlinger i din virksomhed? Forestil dig den samme situation med nogle af de mange nyhedsbreve du sikkert modtager. Kender afsender dine konkrete behov og interesseområder? Hvor ofte sidder du tilbage med følelsen af, at din kostbare tid var godt investeret, og du følte dig beriget?

Gennem berigelsen vil virksomheden eller personen skabe stærke relationer og ambassadører i markedet. Herfra skal kommercialiseringen naturligvis bringes i spil – produktet, som modtageren kan købe.

Mon ikke relationer, som har haft glæde af kontakten og måske endda dialogen med din virksomhed på sociale medier og gennem nyhedsbreve, er mere positive og påvirkelige, når et endeligt produktvalg skal træffes?

Positiv positionering er gudskelov i sidste ende stadig et virkningsfuldt middel i afsætningen af virksomhedens produkter og services.

1 Svar

Skriv en Kommentar

 

B2B Master Class

Endelig kommer Danmarks første holistiske digitale uddannelse for B2B virksomheder! På denne 2-dages Master Class sætter vi fokus på mulighederne med digital marketing udelukkende for B2B virksomheder.
Læs mere her