BREAKING: Facebooks nye opdatering

Mark Zuckerberg rydder op! Det er nye tider på Facebook. I denne artikel bliver du klogere på, hvad den nye opdatering vil betyde for dig og din virksomhed. 

Artiklen er opdateret 14. april 2020.

As we roll this out, you’ll see less public content like posts from businesses, brands, and media. And the public content you see more will be held to the same standard — it should encourage meaningful interactions between people.” – Marck Zuckerberg.

Facebook har i dag annonceret en stor opdatering, som vil sætte venner og familie over virksomheders opslag i brugerens nyhedsfeed. Dette gør de for at bringe folk tættere på hinanden og derfor opprioriteres familie og venners opslag. Dette betyder samtidig, at de ”støjende” videoer og det irrelevante indhold rykker ned af nyhedsfeedets rangstige.

Ændringen i den måde som Facebook prioriterer og rangerer indlæg på, vil lægge større vægt på engagement, sociale interaktioner og relationer – de prioriterer samtaler og det de kalder meningsfulde interaktioner mellem mennesker. For at gøre dette vil de, gennem opdateringen, forsøge at forudsige, hvilke post som du måske vil reagere på og interagere med dine venner gennem – og heraf vise disse indlæg højere i dit nyhedsfeed.

Opdateringen blev annonceret med dette opslag:

Læs hele opslaget her.

Hvad betyder opdateringen så for virksomhedssider?

Idet pladsen i nyhedsfeedet nu bliver yderligere begrænset med opprioriteringen af venner og familiens opslag, betyder dette naturligt nok, at der vil blive vist mindre offentligt indhold, herunder videoer og diverse indlæg fra virksomheder. Virkningen af opdateringen vil dog variere fra side til side og har noget at gøre med, hvordan der generelt bliver opdateret og hvor meget interaktion indlæg typisk oplever. Sider, der laver indlæg som folk generelt ikke reagerer eller kommenterer på, vil kunne se de største fald i distributionen. Sider, hvis indlæg skaber interaktion og engagement, vil opleve en mindre effekt som følge af opdateringen.

Kan du stadig komme i brugernes nyhedsfeed?

Ja! Det kan du, men det kræver en aktiv handling, hvilket endnu engang stiller større krav til virksomhederne, hvis de fortsat ønsker at befinde sig i brugernes nyhedsfeed. Brugere som ønsker at se indlæg fra sider, som de følger skal nemlig aktivt tilvælge, at de gerne vil se netop din virksomheds opdateringer under nyhedsfeed indstillingerne. Derfor bør du som virksomhed gøre dine følgere opmærksomme på, at hvis de fortsat ønsker at følge din side, så skal de ind og ændre i deres indstillinger.

Men din virksomheds opslag forsvinder ikke helt. Virksomhedsopdateringer vil stadig blive vist i nyhedsfeedet, men bliver skåret ind til benet og post uden interaktion og engagement bliver nedprioriteret!

Læs også artiklen: Send dit indhold til tops – Facebooks nye algoritme

Skriv en Kommentar

 

Master Class i sociale medier

Sociale medier er noget, som stort set alle virksomheder gør brug af, men det er langt fra alle, der får det ønskede udbytte. På Master Class’en gennemgår vi de sociale platformes kvaliteter, muligheder, styrker og begrænsninger, sat i relation til virksomhedstype og mål.
Læs mere her