Cheat sheet til din LinkedIn Company Page

De fleste kender det godt – man skal opdatere sin LinkedIn Company Page eller Showcase Page, og man kan ikke lige finde målene på logo, billeder og lign. Vi har derfor samlet et overblik over LinkedIn’s begrænsninger og anbefalinger ift. tekstlængder, billedstørrelser m.m, som gør det nemmere for dig at lave en side og opdateringer, der tager sig godt ud, både på desktop og på mobil.

Først er det vigtigt at pointere, at ændringer til sider på LinkedIn skal ske fra en computer, og det kræver, at man har administratorrettighed til siden. Det er desværre ikke muligt at administrere sine sider fra mobil-app’en. (Hvis du har behov for at redigere din side fra et mobilt device, skal du tilgå LinkedIn gennem browser-versionen).

Formater og størrelser til Company Page

Navn på siden: Max 100 tegn

Beskrivelse: Mindst 200 tegn og max 2.000 tegn

Specialities: Der kan tilføjes max. 20 specialties

Cover foto:

  • Pixels 1350 X 220 pixels (synligt område), LinkedIn anbefaler 1536 x 768 pixels
  • Billedet skal være i “landscape format”
  • Formater: PNG, JPEG eller GIF.

Logo:

  • Minimum 130 x 130 pixels. LinkedIn anbefaler 400 x 400 pixels
  • Formater: PNG, JPEG eller GIF.

Formater og størrelser til Showcase Pages

Navn på siden: Max 100 tegn

Beskrivelse: Max. 2.000 tegn

Cover foto:

  • Pixels 1350 X 220 pixels (synligt område), LinkedIn anbefaler 1536 x 768 pixels
  • Billedet skal være i “landscape format”
  • Formater: PNG, JPEG eller GIF.

Logo:

  • Minimum 130 x 130 pixels. LinkedIn anbefaler 400 x 400 pixels
  • Formater: PNG, JPEG eller GIF.

Læs også: Guide til billedformater på SoMe anno 2018.

Formater og størrelser til opdateringer fra siderne

Nedenstående anbefalinger er lavet ud fra, at en opdatering skal tage sig bedst muligt ud på både desktop samt de mobile platforme. Opdateringer fra Pages på LinkedIn kan laves på flere måder. Herunder:

  • Ren tekst (max 600 tegn) – kun de første 150 er synlige, så det er her du skal fange din læser
  • Som link (se specifikationer herunder)
  • Som stort billede, evt. med tekst og link (se specifikationer herunder)
  • Som pdf – Vær opmærksom på at uploadede pdf’er ikke kan forstørres på mobile devices
  • Video – Videoen kan afspilles direkte på LinkedIn, hvis du linker til YouTube eller Vimeo, men du kan også selv uploade direkte

Herunder udspecificerer jeg de 2 mest anvendte typer:

Opdatering med link og lille billede

Mange ved endnu ikke, at det er muligt at redigere i den information, som LinkedIn henter fra et website, idet vi indsætter et link i “Share an update” feltet. Ved blot at sætte musen i enten overskriften eller i beskrivelsen, kan teksten nemt redigeres. Men hvor meget tekst er der plads til?

  • Tekst over link: Bør holdes under 150 tegn (inkl. evt. link) for at sikre, at man ikke behøver klikke “See more” for at læse hele teksten.
  • Overskriften til linket: Må max fylde 70 tegn – hvis overskriften skal stå på en linje, er max 38-46 tegn (afhængig af ordlængde).
  • Beskrivende tekst ved siden af link: Holdes helst under 100 tegn (færre hvis overskriften fylder 2 linjer).
    • Bemærk at den beskrivende tekst ikke vises på mobile devices, derfor er teksten over linket samt overskriften vigtig.
  • Husk at vælge eller uploade et billede til opdateringen:
    • Billedet skal være i landscape format, og billedet bør min. være 520 x 272 pixels. Større billeder er tilladt.
    • Hvis du selv uploader et billede, skal det være en af følgende formater: JPEG, JPG, PNG eller GIF (animerede GIF-filer virker ikke på LinkedIn).

Opdatering som stort billede

Ønsker du i stedet en opdatering med et stort billede (som fylder mere i nyhedsfeedet), gøres dette ved først at uploade billedet ved at klikke på papirklipsen i opdateringsfeltet. Se eksempel på opdatering med stort billede herunder.

 

  • Billedet fungerer bedst i “landscape format”, idet sidens bredde udnyttes bedst.
  • Tekst over link: Bør holdes under 150 tegn (inkl. evt. link) for at sikre, at man ikke behøver klikke “See more” for at læse hele teksten.
  • Link url’en forkortes automatisk til linkd.in/xxx, hvis det link, du anvender, er længere end 23 tegn.
  • LinkedIn anbefaler, at billedet har følgende størrelse: 520 x 320 pixels. Større kan også gøre det, men billedet bør min. være 200 pixels i bredden for at blive vist ordentligt på de mobile devices.

Oprindeligt skrevet af: Charlotte Østergaard (1. marts 2016)

Skriv en Kommentar

 

Få mere ud af din LinkedIn Company Page

På dette heldagskursus lærer du om alle mulighederne med Company Pages og Showcase Pages. Får du det optimale ud af jeres side?
Læs om kurset her