LinkedIn bliver i stigende grad brugt til at finde og sprede content, og særligt på B2B markedet, er LinkedIn det foretrukne sociale medier ift. content marketing.

Men hvad er det for noget indhold, der virker på LinkedIn? Det ser vi nærmere på i denne artikel.

Ifølge en undersøgelse foretaget af Content Marketing Institute, bruger B2B folk i gennemsnit 6 forskellige sociale medier til at sprede deres indhold. LinkedIn topper listen med hele 91 %, skarpt efterfulgt af Twitter med 85 %, Facebook med 81 % og YouTube med 73 %.

LinkedIn har over den seneste tid sat et skarpere fokus på content marketing og deling af indhold og nyheder. Man kan som bruger kan følge både emner, specifikke personer og medier, men også nyere tiltag som deres Publishing Platform, der gør det muligt for almindelige profiler at publicere længere artikler og indlæg på LinkedIn, øger mængden af content på LinkedIn.

LinkedIn Trending Content

Et af de nyere tiltag fra LinkedIn er deres tool Trending Content. Her kan du blive klogere på, hvilke emner og hvilke historier der trender lige nu, inden for brancher som finansielle services, auto, pharma, marketing m.fl. Et godt værktøj ift. både at finde indhold og til at finde emner, der engagerer målgruppen.

LinkedIn trending content

Update: LinkedIn har, siden vi publicerede denne artikel, desværre valgt at deaktivere linket til deres Trending Content funktion.

Ny rapport fra LinkedIn – The Mindset Divide

LinkedIn har for nyligt udgivet rapporten The Mindset Divide – Spotlight on Content. I den, stiller de bl.a. skarpt på, hvor vi finder indhold, hvor tit vi finder indhold og meget mere. 54 % af de adspurgte tilgår professionelt indhold mindst en gang om dagen via websites og e-mail.

Hvor er vi, når vi læser professionelt indhold?

  • 76 % er hjemme
  • 47 % er på arbejde
  • 15 % er på en rejse
  • 12 % sidder i bus, tog eller lign.
  • 11 % er på en uddannelsesinstitution.

Rapporten tager bl.a. også fat på, hvordan vi deler professionelt indhold med vores netværk:

  • 64 % deler via sociale medier
  • 53 % deler via deres egen e-mail
  • 42 % deler via e-mail gennem en del-funktion på sitet
  • 26 % printer artiklen til senere læsning.

Hvad skaber tillid?

Tillid er en væsentlig faktor, når der arbejdes med content marketing. Men hvilke faktorer skaber den nødvendige tillid ift. professionelt indhold på de sociale medier?

Hvad skaber professionel tillid på de sociale medier

Læs hele rapporten 

Hent rapporten The Mindset Divide – Spotlight on Content her.

Om rapporten

Rapporten er udarbejdet på baggrund af 1.100 respondenter, som er blevet spurgt om, hvilket indhold der skaber professionel værdi, hvordan de finder dette indhold, tillid og lign. Undersøgelsen er udført af Millward Brown Digital, og rapporten er understøttet af LinekdIn’s analyse af adfærden fra 2 mio. amerikanske LinkedIn brugere over 3 måneder.

 

Skriv en Kommentar

 

Arbejder du med Content Marketing?

Lær at optimere indsatsen fra ”underholdning” af målgruppen til at arbejde med indhold der tager højde for positionering, SEO, trafik, leads og thought leadership.
Se mere her