Nogle af jer har måske allerede set det på LinkedIn: Unilever har fået fornøjelsen af at afprøve betaversionen på LinkedIn’s nye Company Pages, som byder på mange nye og spændende muligheder. Vi giver et indblik i de nye ændringer annonceret af LinkedIn samt Unilevers nye Company Page.
Nye tiltag ifm. Company Pages
Ifølge LinkedIn er der foretaget en række ændringer, som skal forbedre brugeroplevelsen på LinkedIn’s Company Pages. De største ændringer er følgende:
- Et noget anderledes design på Company Pagen. Du kan få en forsmag på det allerede nu ved at besøge en Company Page, som du administrerer, og klikke på banneret øverst.
- Forbedret brugervenlighed, som skal gøre det nemmere at redigere og håndtere Company Pagen.
- Udvidelse i mulighederne for Analytics, som skal sikre bedre indsigt i, hvordan du performer med din tilstedeværelse på LinkedIn.
Hvad er værd at vide allerede nu?
Én af ændringerne er formaterne til billeder på Company Pagen. Det kan du allerede nu begynde at forberede dig på. Følgende formater bliver gældende for de nye sider:
- Cover foto: 1535 x 768 pixels
- Logo: Minimumsstørrelse er 300 x 300 pixels.
Tip: Indtil det nye design udgives vil det være muligt at skifte frem og tilbage mellem jeres eksisterende Company Page og den ‘nye Company Page’. Dette gøres ved at klikke på det øverste banner på Company Pagen, hvor du er administrator.
Hvad vil fortsat være uændret?
Der er fortsat en række ting, som vil forblive de samme:
- Alle eksisterende Company Pages vil få flyttet eksisterende content til den nye side.
- Du har fortsat mulighed for at sponsere content fra din Company Page som tidligere.
- Der vil stadig være mulighed for at arbejde med Showcase Pages, som ligeledes vil ændre design.
- Arbejder du med Direct Sponsored Content vil du fortsat kunne følge dennes performance under ‘Updates tab’en’.
Unilevers nye LinkedIn Company Page
Det er ikke længe siden, at Unilever kom med udmeldingen om, at de som en af de første globale organisationer har muligheden for at fremvise LinkedIn’s nye design og funktioner til Company Pages.
Et overblik: Sådan ser den ud
Med udgangspunkt i Unilevers Company Page kan vi se, at der er sket væsentlige layoutmæssige forandringer. Her får du indblik i nogle af de væsentligste. På deres virksomhedsside er der tre elementer, som har fået en mere fremtrædende rolle i form af synlighed: Overview, Jobs og Life.
Overview er svarende til det nuværende “Home” – dvs. selve virksomhedssiden med dertilhørende posts.
Jobs er en samling af virksomhedens købte jobopslag, som er købt gennem LinkedIn Jobs. Denne funktion vil derfor formentlig kun være tilgængelig for de virksomheder, som anvender de købte jobopslag.
Life ser ud til at være en udbygning af de tidligere karrieresider (Career Page), som ligeledes er et tilkøb på LinkedIn. Her er der mulighed for at give indblik i virksomhedens kultur, employer branding, uploade video mm.
Cover fotoet: Her er der kommet nyt format, som nævnt ovenfor, der ligesom på de personlige profiler placeres bagved boksen med navn, info etc.
About us: Denne tekst er rykket lidt længere ned, samtidig er der som udgangspunkt et større tekstfelt, hvor man har mulighed for en mere uddybende tekst, uden at man skal trykke på ‘Show details’. Samtidig eksponeres øverste post på siden ude i højre kolonne (se billede nedenfor).
Nye muligheder og potentiale
Ud fra Unilevers nye Company Page kan vi observere flere muligheder/ændringer, som er interessante ift. virksomhedens arbejde med siden.
Som før nævnt har de købte jobopslag fået en mere fremtrædende rolle: Hvor de tidligere har været listet kronologisk på virksomhedssiden, er de i dag placeret øverst. Det giver mulighed for at få et bedre og mere samlet indtryk af, hvilke stillinger der pt. er tilgængelige.
Samtidig er der kommet et overblik over medarbejderstatistik med interessante data (se nedenfor).
På ‘den nye karriereside’, Life, er layout ligeledes ændret. Ligesom på jobsiden findes en statistik nederst på siden med overblik over kulturen (se nedenfor).
Funktionen er god til at “sætte ansigt på” organisationen og gøre relationen mere personlig, fordi man får indblik i kultur/interesser uden for arbejdet. På den måde er det en god funktion i HR og employer branding sammenhæng.
What’s next?
Det bliver spændende at følge med i udviklingen og se, hvornår funktionerne udrulles til de resterende sider, samt hvilke af de nye muligheder der bliver gratis, og hvilke der skal betales for. Udforsk selv Unilevers Company Page her.
Hvad tænker du om de nye Company Pages?
Vi hører gerne din mening og forventninger herunder.
Hej
Det ser spændende ud, hvornår skal man senest have ændret sin company page i forhold til de nye billedformater?
Hej Lotte,
LinkedIn har meldt ud, at man har nogle få uger til at få opdateret den nye side – en besked som er sendt ud i september: https://www.linkedin.com/help/linkedin/answer/1591
De skriver dog også, at det nye design bliver lanceret i faser og ikke vil være tilgængeligt for alle folk samtidig. Så jeg vil foreslå dig at opdatere, så snart du har mulighed for det, så du er forberedt på det nye design.
De bedste hilsner
Lærke, Digital Works
Hej Lærke
Nu er de nye company pages også kommet til min virksomhed Consignor. Jeg har i den forbindelse et spørgmål til Analyse delen. Under mine posts står der views, engagement, sociale handlinger og kliks. Hvad er det nu, at Kliks og Sociale handlinger betyder?
Mvh Lotte
Hej Lotte,
Man kan sige, at både sociale handlinger og kliks går under samme kategori: “Interaktioner med opslaget”. Forskellen er, at kliks omhandler antallet af personer, der har klikket på det delte opslag (det kunne være på billede eller link), mens sociale handlinger dækker over andre interaktioner – delinger, kommentarer og likes. Håber det har givet afklaring.
De bedste hilsner
Lærke, Digital Works
Hej Lærke.
Tak for svar! Bliver det også registreret som Klik, hvis man klikker på “… se mere” for at læse hele teksten til opslaget?
Mvh Lotte
Hej Lotte,
LinkedIn skriver selv, at klik dækker over følgende: “The number of clicks on the content, the company name, or the company logo.”
Du kan læse mere i LinkedIn’s egen artikel: https://www.linkedin.com/help/linkedin/answer/8261/viewing-update-analytics-for-your-company-page
De bedste hilsner
Lærke
1000 tak Lærke 🙂