Meget er der sket i løbet af årets tredje kvartal, både inden for sociale medier, e-mail marketing og ikke mindst hos os selv! Vi har her samlet en række af de seneste 3 måneders mest populære artikler, så du sikrer du ikke er gået glip af noget.

Af Eva Kold

De sociale medier topper stadig og specielt interessen for Facebook, Pinterest og Google+ er fortsat i Q3. Vi bragte derfor en artikel om de overvejelser , man som virksomhed bør gøre sig, når man vil være til stede på de sociale medier. Vi så også på hvilke sociale netværk, der er mest effektive i forhold til at generere B2B leads og på, hvornår du har størst sandsynlighed for at ramme din målgruppe.

Pinterest
Interessen for det nyere medie Pinterest er steget betydeligt og vi bragte derfor en artikel med tips til, hvordan man som B2B virksomhed kan bruge mediet optimalt. Casen fra Sony giver et godt indblik i, hvordan man kan arbejde med Pinterest  samt generere leads.

Facebook
Interessen for Facebook fortsatte selvfølgelig også og det var især artiklen om demografien på Facebook, der trak læsere til. Man kan ud af tallene læse, at over halvdelen af den danske befolkning har en profil på Facebook og at den størst voksende aldersgruppe af nytilkommere er de 45-54 årige.

LinkedIn
Interessen for LinkedIn og dets muligheder er også fortsat gennem dette kvartal og vi oplever stadig stor fokus på, hvordan man som privatperson og som virksomhed kan optimere sin tilstedeværelse. Vi gav nogle tips gennem denne gode artikel og infographic.
Derudover har vi selv arbejdet videre på området, og har netop udgivet den første danske  bog omkring LinkedIn for virksomheder: Arbejd professionelt med LinkedIn – uden det koster penge.
Derudover var det også i dette kvartal at LinkedIn kom med nye tiltag bl.a. skills, hvor man har muligheden for at anbefale konkrete “skills” på folks personlige profil. Nyt design til company pages var et andet tiltag, som har gjort det muligt for virksomhederne at gøre lidt mere ud af deres profiler.

Og det er nok ikke det sidste vi har hørt til LinkedIn i denne omgang. Vi har derfor valgt at oprette en ny side på vores website hvor vi løbende opdaterer med nyheder og nye muligheder på LinkedIn, så du ikke går glip af noget.

Google+
Sidst, men ikke mindst, er der stadig stor interesse for det sociale medie Google+. Selvom artiklen omkring Google’s nye tiltag Google Pages er af ældre dato, er det stadig en af de mest læste artikler fra vores website i årets 3. kvartal. Derudover  er artiklen med gode tips til, hvordan man som virksomhed kan komme i gang med en Google+ profil også stadig populær.

E-mail marketing og bannerkampagner
Der har også været fokus på e-mail og bannermarkedsføring. Vi har bl.a. skrevet om, hvordan man kan undgå at havne i kassen af grå post og hvad betegnelsen Graymail egentlig dækker over.
Vi så også nærmere på den globale banner performance og gav et overblik samt en kort opsummering over den omfattende Benchmark rapport fra Mediamind.

Hvad mener du er det vigtigste der er sket i Q3 inden for digitalt salg og marketing?

Del gerne dine tips i kommentarfeltet herunder.

Del & udskriv side


Kommentar