Digitale begreber: E-mail marketing & nyhedsbreve

E-mail marketing og nyhedsbreve er blandt de ældste digitale discipliner og det professionelle arbejde med dem kræver større og større indsats, hvis du vil skabe gode resultater. Men har du styr på de grundlæggende begreber?

For at hjælpe dig lidt på vej med dit professionelle arbejde med e-mail marketing og nyhedsbreve, giver vi dig her nogle af de grundlæggende begreber indenfor denne krævende disciplin

Åbningsrate

Åbningsraten viser hvor mange der har åbnet den udsendte e-mail eller nyhedsbrev. En tilfredsstillende åbningsrate på et nyhedsbrev skal som minimum ligger på 20 % og gerne over 30 %.

Klikrate

Klikraten viser hvor mange, der har klikket på eventuelle links i din e-mail eller nyhedsbrev. En tilfredsstillende klikrate på dit nyhedsbrev bør ligge mellem 15 – 30 %.

Bouncerate

Bounceraten på dit nyhedsbrev eller e-mail viser det antal personer, som ikke har modtaget e-mailen eller nyhedsbrevet. Årsagen til dette kan blandt andet skyldes, at modtagerens indbakke er fuld, at der er fejl i e-mail adressen eller at modtagerens spamfilter blokerer grundet opsætningen. De fleste professionelle e-mail marketing kan skelne mellem disse forskellige typer bounces som deles op i soft, hard og teknisk bounce. Bounceraten på dit nyhedsbrev bør ligge under 2 %.

Unsubscribes

Er det antal personer, som har valgt at afmelde sig nyhedsbrevet. Det gælder om at holde den rate på et minimum, gerne under 1%.

Vil du se flere digitale begreber?

Er der andre begreber du er i tvivl om, så kig i vores digitale opslagsværk . Kan du ikke finde det begreb du leder efter, så giv os besked, så sørger vi for at tilføje det.

Skriv en Kommentar