default_thumb

2010 har været et år med stor udvikling indenfor det digitale område og nye tendenser som bl.a. location-based- samt mobil markedsføring har vist sig på markedet. Men hvad byder 2011 på og hvilke digitale tendenser kan vi regne med bliver de største?

Af Christina Nissen

Jesse Thomas, CEO og founder af JESS3, har til Mashable givet sit bud på, hvad han tror bliver nogle af de største tendenser indenfor digital markedsføring i 2011.

Location-based markedsføring
Location based markedsføring vil fortsat vokse i 2011, idet Facebook har udvidet deres teknologi med deres lokationsplaform – Facebook places. Men også andre udbydere såsom Google og Foursquare vil bidrage til den øgede interesse for location-based markedsføring.

Berømtheder vil have en indflydelse
Forbrugere surfer konstant på de sociale netværker i deres søgen efter de bedste restauranter, forretninger og rejser. Derfor bruger mange virksomheder en del ressourcer på at analysere Twitter, Facebook, blogs og andre sociale netværker, for at få en bedre forståelse for deres forbrugere. Analyser viser, at forbrugerne lader sig influere af berømtheder og basere deres køb på berømtheders erfaringer – en tendens som vil fortsætte i 2011.

Brands publicerer egne nyheder
I 2010 begyndte flere og flere store brands at tilpasse deres marketing kampagner til Facebook, således at de på bedste vis udnyttede de muligheder, som Facebook lover. Nike gik endda så langt udelukkende at lancere deres 3 minutter lange World Cup via Facebook, trods dette formåede reklamen at slå alle virale rekorder. Dette er en tendens som vil fortsætte i 2011, flere og flere brands vil publicere deres egne nyheder i stedet for at være afhængig af andre til at videregive deres budskaber og nyheder. Dette betyder, at virksomheder også vil afsætte en større del af deres marktingbudget til at producere godt indhold til de sociale medier.

Facebook “likes”
Det er stadig uklart, hvor meget Facebook “likes” er værd for en virksomhed, men der hersker dog ikke længere tvivl om, at den rette tilstedeværelse på Facebook gavner en virksomhed. Mange virksomheder vil vælge at skære ned på deres Facebook annoncering og i stedet forsøge at opnå Facebook ”likes” gennem andre metoder, men Facebook ”likes” vil i 2011 have en stor betydning for virksomheder.

Læs hele artiklen om digitale tendenser i 2011 fra Mashable her.

 Har du andre tendenser, som du mener bliver det helt store i 2011, så lad os endelig høre om dem.

Del & udskriv side

Kommentar