Så er der atter udkommet en ny rapport fra amerikanske MailerMailer; E-mail Marketing Metrics. Og igen i år er der brugbar viden og tendenser at hente, for dem som arbejder med nyhedsbreve og e-mail marketing.
Læs et par af hovedpointerne her:

Rapporten er fra juli måned i år og er baseret på 977 millioner udsendte mails fra i alt 87.000 kampagner og nyhedsbreve.

Vi modtager flere mails
En tendens som nok næppe overrasker mange er, at det er blevet mere udfordrende at få folk til at åbne udsendte nyhedsbreve og mails. Åbningsraterne er under pres. Ikke pga. af sociale medier, men derimod mængden af mails vi modtager dagligt. Faktisk er tallet steget med 61 % indenfor de sidste 3 år!

Så det er altså ikke de sociale medier som vanskeliggør situationen, hvilket mange tror. Vi har tidligere skrevet en spændende artikel omkring synergien mellem sociale medier og nyhedsbreve.

Hvornår skal nyhedsbrevet sendes ud?
Rapporten beskriver også, at tidsrummet mellem kl. 7 – 10 er der flest mennesker åbner nyhedsbreve og e-mails. I vores regi kan vi nikke genkende til den konklusion, kan du?

Længden af subject line
En anden interessant ting i rapporten er længden på subject lines. Vi argumenterer ofte for at begrænsningens kunst er væsentlig og anbefaler max. 40 anslag i en subject line. Rapporten beskriver at jo længere en subject line er, jo lavere åbningsraten også. Faktisk er tallet helt oppe på 42 % i forskel mellem de højeste åbningsrater (kort subjectline) og de laveste (lang subject line på mere end 51 anslag).

Vil du vide mere?
Jeg kan varmt anbefale dig at læse rapporten som bl.a. også ser på åbningsrater på brancheniveau.

Vil du lære mere om nyhedsbreve og e-mail marketing?Se rapporten Email Metrics Report her.

Arbejder du allerede med e-mail marketing og nyhedsbreve, og ønsker du at skabe endnu bedre resultater gennem disciplinen? Så er denne Master Class i e-mail marketing og nyhedsbreve måske noget for dig.

Del & udskriv side


Kommentar