LinkedIn har udgivet en e-bog, der indeholder alle de tips og tricks, du som marketingansvarlig skal kende til, når du planlægger markedsføringstiltag på LinkedIn. I artiklen her har vi samlet de allerbedste pointer fra bogen, så du nemt og hurtigt kan få et overblik over, hvordan du bedst optimerer din egen markedsføringsindsats på LinkedIn.

I 2016 opkøbte Microsoft LinkedIn for hele 26,2 milliarder dollars, og siden har LinkedIn implementeret en række nye funktioner og forbedringer på platformen – alt dette med et formål om at træne LinkedIn’s mange brugere til at bruge platformen til at genere leads, øge salget og vinde markedsandele.

I forbindelse med dette har LinkedIn’s Marketing Solutions-team delt sine allermest effektive tips og metoder til markedsføring på LinkedIn. Disse kan du få indsigt i i e-bogen kaldet “The Secret Sauce: How LinkedIn uses LinkedIn for Marketing”, hvori LinkedIn afslører nogle meget interessante resultater, som du kan udnytte og implementere i din egen markedsføring på LinkedIn.

Nedenfor har vi samlet 5 af de vigtigste konklusioner fra bogen.

1: Berigelse er nøgleordet

Vi har sagt det før, og vi siger det gerne igen. Nøglen til salgsfremmende markedsføring på LinkedIn er berigende content i form af bl.a. blogindlæg. Berigelse skaber nemlig både engagement og styrker dit forhold til din målgruppe.

LinkedIn opfordrer sine brugere til at poste og dele content og berigelse – og det virker. Der er over 9 milliarder contentvisninger på LinkedIn ugentligt, imens mere end tre millioner medlemmer bidrager med content til platformen hver uge.

Lær mere om, hvordan du udarbejder vellykket content til LinkedIn.

2: Tal lyver ikke

En af hemmelighederne til uimodståelige LinkedIn-opslag er ifølge LinkedIn selv at inkludere statistikker i dine opslag. Medlemmer af LinkedIn’s Marketing Solutions fandt frem til, at statusopdateringer, hvori der blev refereret til en statistik, opnåede hele 162 % flere visninger og en 37 % højere klikrate.

Når du promoverer dit content på LinkedIn’s nyhedsfeed, er det altså vigtigt at gøre brug af statistikker i dit opslag. Dette vækker nysgerrighed og resulterer derfor i, at folk klikker sig videre til dit berigende content.

3: Jo kortere, jo bedre

Der er et overflod af content, som deles på LinkedIn hver dag, og det betyder, at LinkedIn’s travle brugere må sortere i dette. Folk kan simpelthen ikke fordøje al den information, de møder hver dag på både Facebook, Twitter og LinkedIn. De hårde facts viser faktisk, at statusopdateringer bestående af 150 tegn eller mindre, opnår en stigning på 18 % målt i engagement.

For at undgå at dine opslag drukner i LinkedIn’s høje bølger af information, er det afgørende, at du holder dine opdateringer korte, charmerende – og ikke mindst interessante. Når du udarbejder dine opslag, er det en god idé at tænke på det, som var det et tweet på Twitter. Vær kortfattet, konkret og kraftfuld i dit udtryk – og indsæt så et link til mere information.

Læs mere om, hvordan du undgår druknedøden på de sociale meder, her.

4: Sådan virker salgskanaler på LinkedIn

Berigende content, der stiller et behov hos din målgruppe, er måden hvorpå, du tilegner dig deres tid, opmærksomhed og interesse og derved skaber grobund for nye kunder. Det er også ved hjælp af berigelse, at du kan opbygge de essentielle “Know, Like and Trust”-elementer, som er nøglen til enhver succesfuld forretningsforbindelse

Når du har gjort dig fortjent til dine potentielle kunders tid og opmærksomhed på LinkedIn via berigende content, kan du med fordel gøre brug af en lead-magnet, som giver din målgruppe mulighed for at kaste en nærmere blik på din virksomhed og dens produkter. Du kan friste den potentielle kunde med fx et gratis webseminar eller en gratis e-bog – husk blot, at det skal være relevant content, som kan afhjælpe og tilfredsstille din modtagers problemer og behov.

5: Vælg dine ord med omhu

Ifølge LinkedIn’s eget marketingteam, er det afgørende hvilke ord, du bruger som lead-magneter. Fx fandt de frem til brugen af ordet “Guide” i stedet for “eBook” resulterede i en stigning i klikraten på 100 %.

Endnu vigtigere er at udvælge en lille målgruppe, du kan dele dit content med. Brug LinkedIn’s avancerede søgefunktion til at finde frem til præcis de personer, du ønsker at berige. Søg på jobtitel, branche eller lign., connect med relevante personer og berig dem så med dit content. Læs mere om, hvordan du bruger LinkedIn’s avancerede søgefunktion med det nye layout.

Du kan sikre, at du vækker din målgruppes interesse ved at udstyre dit content med en titel indeholdende din målgruppes jobtitel eller branche kombineret med en fordel, de har interesse i. Hvis du fx forsøger at ramme marketingansvarlige, kan du udforme følgende titel: “3 måder hvorpå du kan optimere din markedsføring”.

Har du nogle tips og tricks til markedsføring på LinkedIn?

Del dem gerne med os i kommentarfeltet herunder.

 

Artiklen er skrevet med inspiration herfra.

Del & udskriv side


Kommentar