Facebook Promotion Guidelines

Facebook har for nylig opdateret deres retningslinjer for annoncørers promotionaktiviteter, herunder reklamer og konkurrencer. Retningslinjerne har tidligere været noget af en jungle at finde rundt i, men med de nye guidelines har Facebook gjort det lidt nemmere. Nedenfor kan du i hovedtræk danne dig et overblik over reglerne.

 

  1. Promotion på Facebook skal administreres som en applikation på Facebook.
  2. Promotion på Facebook skal blandt andet indeholde information om, at annoncen ikke er sponsoreret, støttet eller administreret af Facebook.
  3. Facebook features eller funktioner som ’likes’ og ’check in’ må ikke automatisk fungere som registrering af en bruger i en promotion aktivitet.
  4. Registrering eller adgang til f.eks. en konkurrence må ikke være afhængig af, at brugeren foretager en handling med nogle af Facebooks features. Dette gælder med undtagelse af at ’like’ en side, ’checke in’ et sted eller connecte med en app. Registrering må altså ikke være afhængig af at en bruger uploader et billede på en wall eller at denne skal ’like’ et wall post.
  5. Facebook features som f.eks. ’like’ knappen må ikke fungere som stemme-mekanisme i din promotion.
  6. Vindere af en konkurrence må ikke få besked på de har vundet via Facebook.

Har du behov for uddybende eller yderligere information kan du klikke på linket og forhåbentlig finde svar på det du søger. Facebook Promotions Guidelines.

Skriv en Kommentar