I dag er kravene til de professionelle møder på B2B markedet under kraftig udvikling. Tiden som både potentielle og eksisterende kunder har, er yderst begrænset. Jeg beregner at mine møder skal holdes på 45 minutter (ofte er der afsat 60 minutter) men inden kaffe og høflighedsfraserne er klaret, er tiden knap.

Hvis jeg på 45 minutter ikke både beriger, præsenterer en løsning på et problem kunden ønsker løst og samtidig skaber tilliden til at Digital Works er en ideel leverandør, kan mødet meget vel opfattes som spildtid.

Brug LinkedIn til mødeforberedelse

Forberedelse og indsigt er nøglen til succes på dine møder, og her spiller LinkedIn en hovedrolle.
Inden dit møde bør følgende ting være forberedt, fx ved at bruge LinkedIn:

  1. Se på vedkommendes personlige profil. Hvilke oplysninger kan muligvis bruges på mødet som fx hvor har personen tidligere arbejdet, fælles connections, måske kan du se de private interesser. OG nej det er ikke forkert at se på profilen (så vedkommende kan se det), det betyder blot at du forbereder dig grundigt.
  2. Er der nogle fælles connections (du kender godt) som du kan rådføre dig med inden?
  3. Hvilke grupper eller firmaer har vedkommendes interesse.
  4. Se på Company Pagen som vedkommende er tilknyttet, måske du kender andre i virksomheden.
  5. Er der nogle influencers som vedkommende følger, som du kan bruge i dialogen hvis lejligheden byder sig? Personligt følger jeg bl.a. Jack Welch som beriger mig om hans kontante ledelsesfilosofi og nogle gange (hvis det giver mening) bruger jeg den viden på mine møder.
  6. Brug LinkedIn Channels som berigelseskilde. Der findes artikler og rapporter inden for alle fagområder eks. lederskab og sundhed. Oplagt inden et møde at se om der ikke skulle være en faglig berigelse som kunne bruges ifm. mødet.

Så brug LinkedIn til at få kvaliteten tilbage på dine møder.

Læs også hvordan LinkedIn kan bruges i salget

Held og lykke med dine møder.

Del & udskriv side


Kommentar