Google AdWords’ største annoncører afsløret

Google genererer milliarder af dollars i indtægter hvert kvartal og store brands er kendt for at være nogle af de største spenders på Google AdWords, men præcist hvor meget de store brands bruger har ikke været offentliggjort før nu…

Af Christina Nissen

Oplysninger om hvad de forskellige virksomheder bruger på Google AdWords har aldrig før været tilgængelige, men nu hævder AdAge, at de har fået fat i et dokument, der fortæller præcist hvor meget forskellige virksomheder har brugt af annoncekroner i juni 2010 på Google AdWords. Om dokument er pålideligt har Google hverken be- eller afkræftet.

Ifølge dokumentet brugte den amerikanske tele-virksomhed AT&T Mobile 8,08 millioner dollars på Adwords i juni og er med dette sekscifrede beløb den største Google annoncør i 2010. Andre store annoncører i juni var University of Phoenix–operator Apollo Group som annoncerede for 6,67 millioner dollars, Expedia og Amazon med et forbrug på 5,85 millioner annoncedollars og eBay som brugte 4,25 millioner dollars.

En af dem der have den største stigning i annoncekroner i juni var oliegiganten BP, som nok har kæmpet med en af de største PR-kriser i historien. De brugte over 3,5 millioner dollars i juni sammenlignet med et noget mindre femcifrede beløb måneden forinden. Dette understreget det faktum, at hvis en virksomhed ønsker at få et budskab hurtigt ud, så er internettet og annoncer på søgemaskiner den fortrukne metode.

På trods af, at nogle vælger at bruge mange annoncekroner på Google AdWords, så er der stadig virksomheder, som ikke ønsker at bruge en større del af deres budget på annoncer hos Google. Kendte navne som BMW og Walt Disney brugte mindre end 500.000  dollars på Google annoncer i juni og det var de ikke ene om. Ifølge dokumentet var der kun 47 brands, der brugte over 1. million dollars i juni mens 357 brugte et sted mellem 100.000 og 500.000  dollars på annoncer.

Selvom de fleste virksomheder bruger under 500.000 dollars i måneden på Google annoncer, så må Google forvente en stigning i indtægten af annoncekroner i fremtiden, da flere og flere virksomheder har fået øjnene op for, at Google AdWords og de muligheder denne form for annoncering medfører.

Skriv en Kommentar

Nyhedsbrev

Få berigende artikler om digitalt salg og marketing.

Tilmeld