McDonalds case – interaktive Happy Table

McDonalds har taget interaktivitet mellem smartphone-(børne)-brugere og omgivelserne til et helt nyt niveau med “Happy Table”.

McDonalds’ nye Near Field Communications (NFC) koncept “Happy Table” er en ny måde at tænke interaktivitet mellem smartphone-(børne)-brugere og omgivelserne på – omgivelserne værende deres restauranter.

Konceptet går ud på at gøre restaurantens borde til interaktive-legepladser for de børn, der besøger restauranten. Det betyder, at børn med NFC aktive smartphones kan scanne bordet og blive sendt ind i en interaktiv verden, hvor deres smartphone bliver en legetøjsbil, som barnet kan køre hen over bordet. Undervejs dukker små opgaver op, som barnet skal løse for at komme videre i spillet.

Indtil videre er konceptet blevet rullet ud i Yishun, Singapore for at blive testet, inden det bliver lanceret i hele Asien.

Det interessante ved konceptet er, at det åbner op for interaktivitet mellem smartphone-brugere og omgivelser på en hel ny måde og ikke nødvendigvis kun i restaurationsbranchen. Hvem ved, hvad det kan føre med sig af interessante interaktive muligheder og projekter? Måske en interaktiv gåtur gennem New York, Paris eller København eller noget helt andet – det må tiden vise.

Se videoen med McDonalds interaktive “Happy Tables” her.

Men McDonalds’ digitale innovation stopper ikke med interaktive borde i Asien. I USA, mere præcist i Salt Lake City, Utah, og Austin, Texas eksperimenterer man med en ny app, der skal forhindre, at kunderne står i lange køer. App’en giver kunden mulighed for at bestille sin mad på forhånd og samle den op ved et “drive-in”-vindue eller inde i restauranten ved en særlig kasse.

Har du nogle gode eksempler på digital innovation og smarte løsninger, så del dem gerne med os herunder. 

Skriv en Kommentar