Ofte når jeg underviser stilles spørgsmålet: ” Hvordan får vi flere permissions, som vi kan sende nyhedsbreve og DM’s til?”

Spørgsmålet er yderst aktuelt, fordi øvelsen med at få tilladelse til at sende e-mails bliver mere og mere udfordrende. Vi oplever ofte, at B2B markedet har et forbehold overfor aktører mod at give tilladelse til at sende nyhedsbreve og DM’s. Samme situation præger også B2C markedet, fordi andelen af mails, vi modtager, er steget med 61 % på 3 år, har MailerMailer udtalt! Men hvad kan der så gøres for at imødekomme dette!?

Af Nicolai Hæggelin

KodakLad os se nærmere på en lille succeshistorie fra det amerikanske marked, som viser hvordan Kodak øgede permission mængden med 33 % på B2B markedet.

Casen blev publiceret i november og er eksekveret før rygterne begyndte omkring Kodaks mulige betalingsstandsning.

Kampagnen blev skabt af “The Entertainment Imaging team “hos Kodak som arbejder med film- og tv branchen.

Kodak casen

En af de mest oplagte ting, som mange aktører glemmer, er at arbejde med sign up siden på eget website.

Helt grundlæggende og simple ting som:

  • En klar årsag til hvorfor man skal tilmelde sig?
  • Hvad modtager man og hvor ofte?
  • Hvor mange oplysninger skal der indtastes inden man er tilmeldt?

Kodak implementerede disse ændringer. Se først Kodaks gamle sign up side og derefter den nye sign up side.

Med simple indgreb, færre felter og klarhed i kommunikationen (CTA) bliver det klart, hvorfor nyhedsbrevet er relevant, hvis man er en del af branchen og gerne vil modtage information og få nyheder om aktiviteter fra Kodak.

Når man har sagt ja tak til at modtage nyhedsbrevet, modtager man en velkomst mail. Simpelt, effektivt og med en professionel subject line ”You made the list! ”Naturligvis med henvisning til deres sociale medie aktiviteter, Facebook, Youtube og Twitter.

En anden simpel og effektiv ting var deres udsendelser, hvori de opfordrede modtagerne til at tilmelde sig Kodak’s Shoot Film’s YouTube kanal.

Alle disse tiltag sikrede 33 % flere modtager af nyhedsbrevet og 53 % flere tilmeldte til Youtube kanalen.

Flere danske virksomheder vil med fordel kunne lade sig inspirere af denne case, som også indeholder flere elementer omkring vækst på sociale medier. Du kan læse hele den spændende case her hos Marketing Sherpa.

1 Svar
  1. Theisen

    Gode kommentarer der også kan overføres til permission sms markedet, hvor en case evaluering viste, at 81% gerne ville fortsætte sms servicen efter første 10 ugers trial periode. (650 besvarelser). Ikke ringe på en finansiel service!

Skriv en Kommentar