Kreative eks. på brug af Facebook Cover foto

Får jeres virksomhed så meget ud af Facebook cover foto som muligt? Eller er I en af de virksomheder, som opdaterer det én gang om året? – Så kan I få lidt inspiration her.

Facebook cover fotoet er en vigtig kommunikationsplatform for en virksomhed, da det kan bruges til at give virksomhedens fans/kunder værdifuld information på den ene eller den anden måde.

I denne artikel giver vi nogle gode og kreative eksempler på brug af Facebook cover foto – nogle ideer til hvornår man kan skifte sit cover foto, og hvad man kan skifte det til – det skal dog lige siges at det selvfølgelig afhænger af, hvilken branche man er i, hvad der er passende.

1. Husk at fejre jer selv

De fleste af os elsker fødselsdage, også selvom det er en virksomhed, der har fødselsdag, husk derfor at fejre jer selv når virksomheden fejre år i cover fotoet – man kan evt. følge billedet op med en statusopdatering.

føsdag

2. Få dine fans i helligedag/ferie humør

Cover fotoet kan fx skiftes i forbindelse med en ferie eller en upcoming helligdag, det er en god måde at sikre et vis flow i udskiftning af billedet på, hvis man gør det til vane at skifte det op til ferier og helligedage.

Vi gjorde det selv i forbindelse med julen.

julcover

Man kunne også gøre, som de har gjort her i forbindelse med Valentins day.

 

højtidvalentins

3. Promover trends

Hvis din virksomhed fx er i modebranchen, kan det være en god ide jævnligt at skifte cover fotoet og fremstille trends for sæsonen – sådan som Gina Tricot fx har gjort her – cover fotoet er fra efteråret, hvor strik var en trend.

trend cover gina tricot

4. Gør opmærksom på nye produkter, apps, tilbud, udsalg m.m

Hvis jeres virksomhed er ved at lancere et nyt produkt, har udviklet en app, har et godt tilbud eller udsalg, så er cover fotoet også et godt sted at gøre opmærksom på det. Her har Max Hambruger fx gjort det.

new product

 

5. Call to Action

Efter man har reklameret for et nyt produkt eller andet, kan det være en god ide at følge det op med et cover foto, der forsøger at få fans’ne til at foretage en handling (Call to action, som det også kaldes).

callto.

6. Gør reklame for din social media tilstedeværelse

Cover fotoet på Facebook kan være et godt sted at reklamere for virksomhedens tilstedeværelse på andre medier – igen er det en god ide at “call to action”, og opfordre til at jeres fans liker/følger jer på andre medier.

othersocialmedia

7. Hav det sjovt!

Cover fotoet kan også bruges til at have det sjovt. Billedet kan som det ses nedenfor bare være helt for sjov eller, man kan evt. prøve at sætte det i kontekst til det jeres virksomhed laver… en joke eller et sjovt billede.

funstof

 

I denne artikel kan du læse om reglerne for Facebook cover foto.

De fleste af billederne er hentet herfra, samt fra Gina Tricots og Max Hamburgers Facebook sider.

 

Skriv en Kommentar