Forbes har i en ny artikel stillet skarpt på en række bruger-tendenser på LinkedIn netop nu. Se tendenserne herunder samt se statistik om den gennemsnitlige LinkedIn bruger anno 2014.

Er der noget som overrasker dig?

Flere connections: 43 % af profilerne har nu mere end 500 connections. Her ses en kraftig stigning, da tallet er steget fra 30 % i 2013. Hele 18 % af profilerne fra nu mere end 1.000 connections, hvilket næsten er en fordobling ift. 2013.

Vi bruger mere tid på LinkedIn: Sidste år brugte 48 % af brugerne mere end 2 timer om ugen på LinkedIn – Nu er tallet steget til næsten 57 %, og hele 17 % bruger mere end 7 timer om ugen.

Vi kender ikke alle mulighederne: 25 % af brugerne ved ikke at det er muligt at skjule sine connections fra andre. Der er endnu mange som ikke er bekendte med alle mulighederne på LinkedIn, og hos Digital Works oplever vi ofte at LinkedIn brugere aldrig er inde og redigere i deres settings. Det er herinde man kan redigere i “hvem der kan se hvad” osv. Gør dig selv den tjeneste at gå ind og se dine privatindstillinger efter i sømmene.

Vi er med i mindre end 50 grupper: Kun 16 % er med i det maksimale tilladte antal grupper (50). Dette kan enten tyde på at mange endnu ikke har set værdien i LinkedIn grupper, eller at vi ikke orker at være med i mange grupper på en gang. De fleste er med i 1-9 grupper. LinkedIn har tidligere oplyst, at de profiler der aktive i grupper, i snit har 4 gange så mange profil-visninger som øvrige profiler. Måske en overvejelse værd (?)

Vi er nysgerrige: Who’s Viewed Your Profile er stadig den mest bruge feature på LinkedIn – nu for 2. år i træk, med hele 76 % af brugerne der vælger den som deres favorit funktion.

Company Pages vækster: Brugen af Company Pages vækster, og tallet steg fra 24 % til 57 %.Til gengæld er det ifølge undersøgelsen fra nedenstående infographic, kun lidt over 5 % der har prøvet muligheden for at sponsorere en opdatering fra en LinkedIn Company Page. Læs mere om muligheden her.

Læs artiklen fra Forbes her.

Tallene i artiklen er baseret på stats fra Forbes’ artikel samt nedenstående infographic.
Linkedin Infographic
Via: PowerFormula for Linkedin Success

Del & udskriv side


Kommentar