Blogger du eller dine medarbejdere på LinkedIn? Hvis ikke, kan du her læse mere om hvordan LinkedIn Posts kan skabe værdi både for den enkelte medarbejder samt for virksomheden.  

Hvad er LinkedIn Posts?

Langt de fleste har efterhånden fået muligheden for at lave de såkaldte “Posts” på LinkedIn via sin personlige profil – de adskiller sig fra “Updates” ved at give dig mulighed for at lave længere indlæg, der både indeholder links og billeder, samt du kan formatere teksten, så det ser lidt mere lækkert ud.

Herved har LinkedIn åbnet op for at brugerne kan blogge eller på anden vis dele viden via LinkedIn.

LinkedIn Posts kan skabe stor værdi – både for medarbejdernes egne personlige brands og for virksomhedens brand. Herunder vil jeg gennemgå de største fordele ved aktivt at bruge LinkedIn Posts til at blogge.

Tip: Har du endnu ikke selv muligheden for at lave posts på LinkedIn? I de fleste tilfælde skyldes det at du bruger den danske version af LinkedIn. Prøv at skifte til engelsk – dette virker for de fleste.

Du opretter en Posts ved at klikke på “Publish a post” som vist herunder.

linkedin

Værdien af LinkedIn Posts for virksomheden

Employer branding og synliggørelse af interne kompetencer

Først og fremmest kan LinkedIn Posts være med til at synliggøre virksomhedens interne kompetencer, hvis man er så heldig at have nogle medarbejdere, der kunne have lyst til at blogge på LinkedIn. LinkedIn Posts er et oplagt sted at demonstrere viden og ekspertise om et specifikt evne, eller demonstrere evnen til at kommunikere komplekse udfordringer og begreber inden for en given industri.

Når man opretter en Post på LinkedIn, kan alle der læser den se forfatterens navn og headline, og det er selvfølgelig værdifuldt for virksomheden. Som virksomhed kan derudover også vælge at dele blogindlægget fra Company Pagen, såfremt dette selvfølgelig er godkendt af medarbejderen, der har skrevet indlægget 😉

Social Selling

Hvis I arbejder med social selling i virksomheden vil I også vide, at en succesfuld social selling indsats kræver en synlig tilstedeværelse, relevant information og ikke mindst værdifuld berigelse. Når man arbejder med berigelse af netværket et LinkedIn Posts et oplagt sted at gøre det.

Hver gang man udgiver et blogindlæg på LinkedIn vil alle ens connections få en notifikation om det, og der er derved en relativt stor sandsynlighed for, at de vil klikke sig ind og se, hvad du har at sige.

Derudover er der gode muligheder for at evaluere succesen af et givent indlæg ved hjælp af den data LinkedIn stiller til rådighed i form af analytics. Læs mere her om hvilke muligheder du har med analytics til LinkedIn Posts her.

Øget kendskabsgrad

I takt med at medarbejderne bliver mere synlige ved brugen af LinkedIn Posts, gør virksomheden det naturligvis også. Som beskrevet ovenfor kan forfatterens navn og headline ses i det man går ind og læser en blogpost, og dette vil sandsynligvis gøre at virksomheden får synlighed overfor nogle personer, der ikke allerede følger virksomheden på LinkedIn.

Hvis medarbejderen er med på idéen, kan man derudover også indsætte en kort note nederst i blogindlægget, hvor man skriver et par linjer om sin faglige profil og arbejdsplads.

Værdien af LinkedIn Posts for den enkelte medarbejder

Personlig branding og thought leadership

LinkedIn Posts er et godt redskab, hvis du ønsker at forbedre din personlige branding og måske arbejde strategisk med thought leadership. LinkedIn Posts gør det muligt at få sit budskab ud til en større målgruppe – også udover sit personlige netværk, og er en god mulighed for at demonstrere viden og ekspertise om et specifikt emne.

Øget synlighed og udvidet netværk

Hvis du formår at skabe relevant og berigende indhold, vil du hurtigt kunne se at dit blogindlæg vil kunne spredes via folks likes og kommentarer. Hold øje med spredningen af dine Posts med analytics. Idet din post bliver liket, delt eller kommenteret på LinkedIn, spredes den videre ud uden for dit eget netværk. Dette kan ofte afføde en stigning i antallet at besøg til din personlige LinkedIn-profil. Så hold øje med hvem der besøger din profil.

Skil dig ud fra mængden

LinkedIn Posts er stadig relativt nyt, og der er derfor god mulighed for at skille dig ud fra mængden ved at blogge på LinkedIn, selvom det er en feature der bliver mere og mere populær.

Husk at dine connections altid modtager en notifikation når du udgiver en Post, og de derfor bliver opmærksomme på at du har noget at sige. Tænk over hvor mange af disse du selv får i løbet af en uge? Mon ikke der stadig er mulighed for, at blive lagt mærke til i dit netværk.

Læs mere om hvorfor medarbejderne bør bruge LinkedIn aktivt i denne artikel.

Har du selv afprøvet LinkedIn Posts endnu?

Del gerne dine tips og erfaringer herunder.

Del & udskriv side


2 Svar til “Blogger du på LinkedIn?”

  1. Hej Digital Works
    Jeg hjælper flere kolleger med LinkedIn – herunder brugen af blog posts (http://digitalworks.dk/artikler/linkedin-posts). Men på nogle profiler dukker disse indlæg op på deres LinkedIn profil allerøverst i en kategori, der hedder Indlæg – hos andre vises de ikke på den enkelte skribents profilside.

    Er der en særlig indstilling, jeg ikke kan finde?

    Har søgt og søgt, men har desværre ikke kunnet finde svar på, hvordan jeg får synliggjort indlæggene på en personlig profil.

    På forhånd tak for hjælpen.

    /Malene

Kommentar