Har du også oplevet et fald i antal visninger på dine sponsorerede opslag? Så er der måske en forklaring at hente hos LinkedIn selv. LinkedIn har nemlig ændret i den måde, hvorpå visninger af sponsoreret indhold bliver registeret.

Fra marts 2018 vil annoncører på LinkedIn muligvis bemærke, at der bliver registreret færre ”impressions” på deres annoncer. Vi giver en forklaring på, hvorfor disse ændringer sker, og hvad de betyder for dig, der annoncerer på LinkedIn.

Hvorfor færre impressions?

En visning eller “impression” bliver for fremtiden først talt med når en annonce er mindst 50% vist på en brugers skærm, i mindst 1 sekund på computer og 300 millisekunder på mobilen.

LinkedIns ændring påvirker ikke, hvor ofte din annonce bliver vist eller antallet af brugere, der kan se dine annoncer. Ændringen påvirker dog, hvordan LinkedIn vil opfatte en ”impression” ift. den nye opdatering. Dette betyder færre visninger i din rapportering i forhold til dit historiske gennemsnit. Tilgengæld ved du nu, at brugerne har stoppet op ved din annonce – og ikke bare har scrollet hurtigt forbi.

Læs mere om, hvordan du måler din LinkedIn performance step-by-step her.

Hvad betyder det for dig som annoncør?

I korte træk kan du analysere dine kampagner ud fra forskellige måleenheder:

  • Clicks – antallet af gange nogle har klikket på din annonce
  • Impressions – det antal gange som nogen har set din annonce
  • Click-through-rate (CTR) – antal klik divideret med antal impressions

I fremtiden vil du måske opleve, at dine impressions vil falde – og derved vil din CTR formentlig stige på baggrund af nedgangen i antallet af visninger pr. kampagne.

Dette betyder også, at LinkedIn lader til at have skruet prisen op, hvis du betaler pr. tusind impression. Derfor skal du nu være endnu skarpere på dit formål når du udarbejder dine annoncer, og måske endda overveje om det kan være mere fordelagtigt at ændre annonceopsætningen således, at der betales pr. klik i stedet for pr. impression.

Vi har samlet en FAQ til sponsorering af indhold på LinkedIn.

Berig dit netværk - del artiklen
Del & udskriv side


Kommentar