Så er der kommet nye og interessante muligheder for virksomhedssiderne på LinkedIn. Som noget nyt, kan man nu udsende statusopdateringer direkte til sin virksomheds LinkedIn followers.

Hidtil har LinkedIn Company pages været forholdsvis statiske. Man har tidligere kunne integrere sin virksomheds Twitter profil samt sit RSS feed til virksomhedsprofilen. Men ellers har det kun været nyheder om nye medarbejdere eller oprettelsen af nye produkter/services på siden, der har skabt lidt liv i nyhedsstrømmen på LinkedIn. Men nu kan virksomheder, ligesom privatpersoner, sende opdateringer ud samt vedhæfte links.

Hvad skal vi så bruge det til?

Arbejder du allerede med nyheder via de sociale medier, ved du at disse oftest er ret flygtige. Forstået på den måde, at man hurtigt kommer ud af syne. Prøv fx. at scrolle ned i bunden af din nyhedsstrøm på LinkedIn eller Facebook, og du vil hurtigt opdage hvor stærkt det går pga. mængden af nyheder. Det er derfor nyttigt at have flere medier at sprede nyheden på. Derudover er det muligt for folk at dele, ’like’ eller kommentere på din opdatering, hvilket giver øget spredning af budskabet samt eksponering overfor en (forhåbentlig) relevant målgruppe.

Den nye mulighed for statusopdateringer på LinkedIn kan fx bruges til:

  • Links til relevante artikler
  • Pressemeddelelser
  • Jobopslag
  • Nyhedsbrevstilmelding
  • Info om arrangementer
  • Links til LinkedIn gruppe

Jamen, er det ikke bare ligesom på Facebook på Twitter?

Man fristes til at spørge om dette ikke bare er endnu et medie hvor vi opdatere fans og followers… Og svaret må unægteligt være jo! Men, vi må ikke glemme at målgruppen ofte er forskellig, og agerer man eksempelvis på et B2B marked, er LinkedIn et interessant medie – særligt hvis man kan få folk til at sprede ens opdateringer og herved øge kendskabet til ens virksomhed.

Men præcis ligesom på de andre sociale medier, når disse statusopdateringer kun ud til dem som allerede følger ens virksomhedsprofil. Så derfor gælder det også her om at opfordre folk til at dele indholdet, til at følge virksomheden, give dem en grund til at følge og naturligvis at gøre det nemt. F.eks. ved at integrere knapper som denne hvor det relevant.

Din LinkedIn Company Page

Med denne nye mulighed øges antallet af besøgende på ens virksomhedsprofil forhåbentligt, og der er derfor endnu en god grund til at sikre at ens virksomhed har en professionel tilstedeværelse på mediet. Som minimum bør du sikre dig at profilen indeholder en god og sigende tekst, jeres logo samt link til virksomheden. Men der findes et væld af muligheder du bør overveje. Læs mere om disse i artiklen Er din virksomhed klar til LinkedIn her.

Mål og optimer din indsats på LinkedIn

Som med alt andet markedsføring, salg og kommunikation vil vi gerne vide hvad der virker bedst og agere herefter. Så på LinkedIn skal man naturligvis, som på alle andre medier, måle sin indsats og tilpasse de fremtidige opdateringer herefter. Så hold øje med hvilke typer af opdateringer folk deler og interagerer med, idet disse skaber øget synlighed og derved kan øge antallet af followers til din company page. Er målet at skabe trafik til dit website er det i stedet denne metric du skal benytte, og herefter øge antallet af den type opdateringer folk har størst tilbøjelighed til at klikke på.

Del & udskriv side


Kommentar