Så er LinkedIn endnu en gang på vej med et nyt produkt – og denne gang et rigtig spændende et af slagsen. LinkedIn Elevate som det hedder, vil fremover gøre det nemmere for virksomheder at drage nytte af, at medarbejderne deler relevant indhold med deres netværk.

Medarbejderes indsats er essentiel

Mange er efterhånden godt klar over at de har behov for at ens kolleger hjælper med at dele virksomhedens indhold, således at opslaget får en højere synlighed. Men de færreste kender den fulde effekt.

Ifølge LinkedIn, sker følgende (i gennemsnit) hver gang en ansat deler 6 stykker indhold på LinkedIn:

  • Den ansatte får 6 profilvisninger
  • Den ansatte får 2 nye connections
  • Virksomhedssiden får 6 job-visninger
  • Virksomhedssiden får 3 besøg
  • Virksomhedssiden får 1 ny follower.

I gennemsnit, er det kun 2% af de ansatte der deler indhold som virksomheden deler på LinkedIn, hvilket er synd idet potentialet er så stort. En af de største udfordringer er for mange tid og ressourcer. For kravet til succes er at finde relevant indhold, at bede ens kolleger dele det og i sidste ende også at måle det.

Hvad er LinkedIn Elevate?

Elevate er et nyt værktøj som hjælper virksomheder med at finde og samle relevant indhold, som de kan dele med deres ansatte. Elevate samler både indhold fra LinkedIn’s egen nyhedstjeneste Pulse, tjenesten Newsle samt “menneskeligt input” og gør det nemt at dele for virksomhedens ansatte. Derudvoer er der i Elevate statistik-modul både til de ansatte og til virksomheden, så man nemt kan holde styr på hvor mange der har set, liket, delt og kommenteret indholdet. Ifølge LinkedIn vil disse data løbende blive forbedret således at man på sigt også vil kunne se hvem der har besøgt ens profil på baggrund af det delte indhold, hvor mange nye connections der er kommet her fra osv.

Som virksomhed får man desuden tal på hvor mange der har besøgt virksomhedssiden via det delte indhold, nye followers osv.

Elevate kommer som app til både iOS, Android og desktop, hvorfra ansatte nemt kan dele indhold til LinkedIn eller Twitter. Her vil desuden være mulighed for at planlægge opdateringer ift. hvornår ens netværk er mest aktive.

Hvem bruger LinkedIn Elevate i dag – og hvornår kan vi?

Endnu er Elevate kun udrullet til enkelte udvalgte virksomheder, heriblandt Adobe og Unilever. Ansatte som har deltaget i pilot programmet deler mere end 6 gange mere end de plejede, hvilket resulterede i at en af test-virksomhederne oplevede at deres ansatte i perioden havde mere en 4 gange flere profilvisninger, mange nye connections og Unilever oplevede 4 gange flere besøg på deres Company Page, dobbelt op på antal followers og 6 x flere job-visninger.

LinkedIn Elevate er som sagt pt. kun tilgængeligt for særligt inviterede virksomheder, men bliver efter planen tilgængeligt i Q3. Indtil videre melder historien intet om prisniveau, men jeg er relativ overbevist om at det her bliver et betalt produkt.

Hvad tænker du?

Er LinkedIn Elevate et produkt du kan bruge i jeres virksomhed?

3 Svar
  1. Hvad menes med gennemsnitsbetragtningen om at : “Virksomhedssiden får 6 job-visninger” – det gælder så kun virksomheder der har (tilkøbt) Career-modulet – eller??

  2. Hej Mia

    Umiddelbart tænker vi at det må gælde jobopslag på LinkedIn generelt (herunder også dem på en career page).
    Ift. de resultater der er skabt i pilotprojektet, tror jeg udelukkende at der har deltaget virksomheder som har en Career page.

    Håber det giver mening.

    De bedste hilsner
    Charlotte, Digital Works

Skriv en Kommentar

 

Er din virksomhed på LinkedIn?

Mange har en Company Page på LinkedIn, og arbejder måske også med Content marketing. Men hvad er udbyttet og er det tilfredsstillende? Lær at udnytte det fulde potentiale på dette kursus.
Læs mere om kurset her