Guide til oprettelse af en LinkedIn Company Page

Har din virksomhed ikke en Company Page på LinkedIn? Så bare rolig. Vi giver dig her den komplette guide til, hvordan du opretter en LinkedIn Company Page.

Inden du opretter din Company Page

Inden du går i gang med at oprette din Company Page, så er der lige enkelte ting, som er vigtige at have styr på. For at kunne oprette en Company Page kræver det nemlig at:

  • Du har en personlig LinkedIn profil med dit navn. Det må ikke være en fake profil eller dit virksomhedsnavn
  • Din profil skal være veludfyldt, hvilket vil sige, at du skal være enten Intermedia eller Allstar niveau
  • Du skal have mere end en forbindelse til en anden bruger
  • Du er ansat i den virksomhed, som du ønsker at lave en Company Page for. Det skal yderligere fremgå af din LinkedIn profil under punktet Experience / Erfaring

Ydermere skal du tjekke om din virksomhed allerede har en Company Page, eller om dit virksomhedsnavn allerede er i brug. Et virksomhedsdomæne kan nemlig kun bruges én gang. Hvis du oplever problemer med at oprette din Company Page kan det være, fordi der allerede eksisterer én for din virksomhed. Vi ser af og til, at der allerede findes en Company Page for virksomheden, uden at de ansatte er klar over det. Hvis I ikke har en Company Page og jeres navn allerede er taget, kan du eventuelt tilføje ApS eller A/S efter navnet.

Oprettelse af en Company Page

Når du er klar til at oprette din Company Page, skal du først logge ind på LinkedIn. Her skal du klikke “Work” oppe i højre hjørne og derefter på “Create a Company Page”

Herefter skal du indtaste virksomhedens navn, din e-mailadresse samt verificere, at du har rettigheder til at oprette en Company Page for den givne virksomhed. Herefter klikker du på Continue.

Husk at du ikke selv kan slette en Company Page, når du først har lavet den. Hvis du ønsker at slette en eksisterende Company Page, skal du kontakte LinkedIns support team.

Inden din Company Page kan gå live, er det nødvendigt, at du indtaster både din website URL og du laver en beskrivelse af virksomheden på maks 2000 tegn.

Når du har udgivet din Company Page, kan du som admin altid gå ind under den blå Edit knap i højre hjørne og rette virksomhedens oplysninger. Herinde kan du bl.a.:

  • Logo som billede (300 x 300 pixels)
  • Et sigende coverbillede (1128 x 191 pixels)
  • Pay-off
  • Knap
  • Hashtags – her kan du maks vælge 3
  • Virksomhedsstørrelse
  • Virksomhedsindustri
  • Søgeord, som I gerne vil findes på – her kan du maks vælge 20
  • Sprog – skal din Company Page have flere sprog afhængig af dit publikum?
  • Lokation
  • Tilføje og fjerne admins

Tip: Både beskrivelsen og Company Specialities er gode i søgemaskinerne, så brug gerne velovervejede keywords her.

Når du er færdig med at opdatere dine informationer, klikker du blot på Publish-knappen. Derved bliver dine oplysninger gemt og offentliggjort.

Elementerne på en Company Page

Som udgangspunkt har din Company Page fire faner:

1. Privat: Fanen hvor du kan se alle dine opdateringer, og som er den eneste fane, der er offentlig.

2. Indhold: Fanen hvor der ligger indholdsforslag, der indeholder de emner og indhold, der trender med en virksomheds målgruppe.

3. Nøgletal: Fanen som kun administratorer kan se. Her kan du få information om reach og engagement på dine posts, hvem dine følgere er, hvem der besøger din side osv.

4. Aktivitet: Fanen som kun administratorer kan se. Her kan du se, hvor mange likes, shares, kommentarer og mentions din side har fået.

Gode råd til din Company Page

Når du opretter din Company Page, er der en del overvejelser, du bør gøre dig. Vi har samlet et par gode råd og overvejelser til dig her.

  • Valg af sprog. Der findes forskellige muligheder for sprogversioneringer for din Company Page
  • Hav flere administratorer. Vi anbefaler altid, at man som minimum har to administratorer – og gerne tre. Vi er ofte ude for, at ansatte i en virksomhed ikke kan få adgang til deres Company Page, da personen, som var administrator, fx ikke længere er ansat
  • Analyser sidens følgere. Som din Company Page får flere og flere følgere, kan det give god mening at undersøge, om I rent faktisk har fat i den rigtige målgruppe og undersøge, hvem jeres følgere er
  • Overvej Showcase Pages – Du kan læse mere om Showcase Pages her
  • Muligheder for at sponsorere indhold
  • Har I en social media politik? Husk at LinkedIn også bør være en del af jeres social media politik, og lav fx. en guideline ved ansættelse af nye medarbejdere.

Næste step

Nu har du forhåbentlig styr på din Company Page, og den står skarpt. Du er nu klar til at få flere følgere, så du kan berige dem med masser af indhold og nyheder. I den forbindelse er det en god idé at bruge ekstra tid på indhold, da det gerne skal tiltrække en masse nye følgere her i begyndelsen. Derfor:

  • Lav grafisk materiale, som kan fange brugernes opmærksomhed
  • Lav en plan over, hvornår der skal lægges opslag ud. På denne måde sikrer du, at dine følgere hører fra dig regelmæssigt, og at du ikke pludselig glemmer at lægge indhold op i flere uger
  • Engagér dine kollegaer til at like, kommenterer og dele indhold fra jeres Company Page.
2 Svar
  1. Hej, jeg har 2 virksomhedsprofiler på linkedin, LOMWAS og IoT Cleaning.

    IoT Cleaning skal jeg også have på engelsk, hvordan håndtere man dette mest smart?

    Pft.

Skriv en Kommentar

 

White paper - LinkedIn Company Page

Vores White paper ‘LinkedIn Company og Showcase Pages’ får du guides til alt lige fra, hvordan du udfylder felterne på din Company Page, til annonceringsmulighederne, godt content og optimal udnyttelse af potentialet med virksomhedssiden.
Download vores White papers her