Det periodiske system for content marketing

Content marketing er fortsat en stigende tendens blandt marketing- og kommunikationsfolk. Og senest har Econsultancy da også valgt at gøre det nemt for os, med en periodisk tabel over content marketing.

I tabellen herunder, har Econsultancy samlet de 7 væsentlige områder for arbejdet med content marketing:

  1. Strategi – Du bør have en klar plan for hvad du ønsker at opnå
  2. Format (fx artikler, apps, infographics)
  3. Typer af content (fx how-to’s, interviews, trends)
  4. Platform (fx website, Facebook, LinkedIn, YouTube)
  5. Metrics som kan hjælpe dig med at måle på indsatsen (fx sidevisninger, leads, engagement)
  6. Content bør støtte op om virksomhedens målsætninger (fx trafik, leads, branding)
  7. Triggers til deling – Tænk følelser (fx sjovt, skørt, trist)
  8. Lav gerne din egen tjekliste, så du husker alle væsentlige elementer i dit arbejde (fx tone of voice, søgeord, brand guidelines).

Brug det periodiske system som inspiration til eget arbejde, og gå farverne igennem en efter en, for at se om du har overvejet alle muligheder og udnyttet potentialet.

The Periodic Table of Content Marketing, by Chris Lake (Klik på billedet for at forstørre)

The Periodic Table of Content Marketing

Skriv en Kommentar