Rapport: Forbrug af Content 2014

Flere og flere har fået øjnene op for værdien af content – også LinkedIn, som har udgivet rapporten The 2014 Professional Content Consumption Report. Her får du et overblik over de mest interessante tal fra rapporten.

LinkedIn har undersøgt 2.701 amerikanske LinkedIn-brugeres forbrug af content. Indledningsvis skal det dog bemærkes, at alle i undersøgelsen allerede bruger og deler content aktivt. Denne rapport skal derfor ses som et indblik i “superbrugernes” verden – de såkaldte “Content Revolutionaries”, som LinkedIn har valgt at kalde dem.

  1. Disse “Content Revolutionaries” bruger i snit 8 timer om ugen på professionelt indhold
  2. 91 % benytter LinkedIn til at finde og dele relevant indhold
  3. 61 % af dem opfatter professionelt indhold som en nødvendighed ift. deres egen succes
  4. I Q1 kom hele 43 % af LinkedIns unikke besøgende fra mobile devices.

Hvorfor bruger og deler vi professionelt content?

I undersøgelsen så LinkedIn på, hvilke fordele brugerne så I at tilgå professionelt indhold på platformen.Svarene fordeler sig således:

Fordele ved inhold på LinkedIn

 

Shares, likes og comments er uhyre vigtige for virksomheder på LinkedIn – det er den måde hvorpå vi får spredt budskabet længere ud end til blot egen follower-base. Hver gang man interagerer med en opdatering på LinkedIn, spredes det nemlig til hele ens netværk.

LinkedIn har i rapporten bl.a. set på, hvorfor vi deler indhold, og denne indsigt kan være med til at hjælpe os med, hvilke typer af indhold vi skal skabe for at få folk til at engagere sig med indholdet og derved sprede budskabet.

  • 65 % deler indhold for at øge synligheden af deres egen profil
  • 64 % deler indhold for at skabe fokus på egen faglighed og professionelle ry
  • 49 % deler indhold for at etablere sig selv som en “thought leader”.

Hvilket indhold er populært på LinkedIn?

Herunder ses de mest populære typer af content på LinkedIn – brug denne indsigt når du arbejder med din fremtidige content plan. Læs også artiklen Content på LinkedIn, hvor vi ser nærmere på indhold til LinkedIn.

Populært indhold på LinekdIn

Ønsker du at downloade hele rapporten, kan du finde den her.

Hvad er din erfaring?

Hvilke typer indhold foretrækker du? Og hvilket indhold har du haft størst succes med på din LinkedIn-side? Del gerne dine input herunder.

 

 

 

Skriv en Kommentar