Red Tomato Pizza – VIP køleskabsmagnet

Den geniale app fra den lille pizzamand

Med over 200 nationaliteter og sprogbarrierer i Dubai, kan det være mere frustrerende end  praktisk at bestille en pizza og rigtig svært for en lille pizza-biks at slå igennem. For hvordan konkurrerer man med virksomheder med store marketingbudgetter, når man selv kun har et marketingbudget på $ 9.000?

Red Tomato Pizza tog kampen op og valgte at sætte fokus på brugerne – de skabte en VIP køleskabsmagnet til “pizza-nødsituationer”. Via et one-touch system og bluetooth via mobiltelefonen kunne en bestilling af kundens favoritpizza lynhurtigt sendes afsted.

Se her hvordan det fungerer:

 

Herunder kan du se den humoristiske reklame for kampagnen:

Resultaterne

Kampagnen øgede leverancerne med 500%, og virksomheden modtog 3.240 bestillinger fra eksisterende kunder og hele 97.133 henvendelser fra nye kunder, hvilket må siges at være et rigtig godt resultat.

Der var over 12.000 omtaler om konceptet, 9.400 nyhedshistorier verdenen over og har i alt skabt for omkring $ 8 mio. i gratis omtale. Under kampagnen blev magneterne udsolgt og en ny produktion måtte sættes i gang.

Kampagnen blev også belønnet til Cannes Lions med en Guld Mobile Lion og blev samtidig shortlistet til en Cyber Lion.

Skriv en Kommentar

Nyhedsbrev

Få berigende artikler om digitalt salg og marketing.

Tilmeld