Vi har tidligere skrevet om fordelene med re-targeting, re-marketing, og hvad det ellers kaldes. Kort sagt, en metode der benyttes til at opsamle besøgende på ens website ud fra adfærd og så målrette budskaber herefter.

Forestil dig fx at du kan lave særlige AdWords annoncer til de personer, der har besøgt en bestemt side på dit website ex 2 gange, men uden at foretage den ønskede handling.

Hele 96 % af besøgende på websites forlader det uden at udføre en, fra afsenders synspunkt, ønsket handling, og hele 70 % forlader indkøbskurven i en webshop uden at gennemføre købet (kilde: Forrester Research). Det giver altså god mening at prøve at fange nogle af disse besøgnede tilbage, eftersom de allerede har udvist interesse i dine produkter og ydelser.

Med remarketing i Google Analytics kan du opsætte lister, og herefter benytte disse til at lave mere målrettede annoncer i Google AdWords.

Du kan fx skabe remarketing lister, der er baseret på:

  • Besøgsadfærd
  • Lokation
  • Folk der forlader indkøbskurven
  • Nye eller hyppige besøgende
  • Besøgende der køber for min. et særligt beløb
  • Engagement
  • Trafikkilde.

Der er masser af spændende scenarier, hvor det giver god mening at skabe remarketing lister. Det åbenlyse er naturligvis webshops, hvor de besøgende forlader indkøbskurven uden at gennemføre købet, men for flere annoncører vil det også være interessant at lave særlige tilbud til eksisterende kunder, måske ovenikøbet målrettet særlige byer. Eller du kender måske din målgruppe godt nok til at vide, at folk der har et bestemt besøgsmønster konverterer bedre, og derfor er “mere værd” ift. dine AdWords bud.

Få et overblik over Remarketing med Google Analytics i videoen herunder:

Kom i gang med Remarketing

Der er nogle ting, som skal være på plads, før du kan benytte Remarketing i Google Analytics:

Vil du vide mere om Remarketing?

Herunder har jeg samlet en række links til dig, der ønsker at vide endnu mere om mulighederne med Google Remarketing:

Del & udskriv side


Kommentar