Skab bedre resultater med Twitter

Få meget mere ud af din Twitter tilstedeværelse ved at analysere den nærmere! Du får her en guide til hvilke værktøjer du kan bruge for at forbedre dine Tweets, gøre dem mere målrettede og finde dine mest engagerede fans.

Der findes mange analyseværktøjer på markedet som kan hjælpe dig med at få overblik over din Twitter indsats, vi gennemgår nogle af dem nedenfor, så du bedre kan skabe resultater med Twitter for din virksomhed.

 

Dine tweets rækkevidde
Har du undersøgt hvor langt dine tweets kommer? Ved at indsætte dit tweets URL hos TweetReach, kan se du hvor langt den er nået ud. Med denne viden kan du få indblik i hvilke brugere som har delt dit tweet samt få en top 50 over dem som har delt den. Du får et indblik i dine mest delte tweets samt brugere som deler dine tweets flest gange. Du kan bruge denne viden til at få et overblik over dine aktive followers som du eventuelt kan bruge aktivt ved at takke dem eller give dem kredit for deres delen. Her kan man udnytte muligheden for “gratis” marketing ved at lade dem få den nyeste information omkring dine produkter eller eventuelt lade dem teste produkterne før andre.

Planlæg dit indhold
Med Buffer kan du planlægge dine tweets fremadrettet uden at bruge for meget tid. Men derudover tilbyder Buffer dig også muligheden for at se klikraten for den valgte tweet samt for eksempel hvor mange som har  retweetet eller favoritiseret dit tweet. Med dette værktøj kan de lettere målrette dine tweets tidsmæssigt, samt få et godt indblik hos dine brugere, som virkelig er brugbart og tidsbesparende. Det er en god måde hvorpå du kan have et konsistent tweet flow selvom virksomheden holder ferie, er på messe eller andet.

buffer-analytics

Forkort din URL
Der er flere muligheder for at forkorte en URL adresse, når man skal for eksempel skal bruge den til nyhedsbreve eller lignende. Nogle af dem er for eksempel Goo.gl, bit.ly, HootSuite og Social Engage,hvor flere af dem giver dig muligheden for at tracke dine links.
På Goo.gl kan man få en del oplysninger som for eksempel hvilke lande klikkerne er fra samt hvilke browsere og platforme (computer/mobil) de bruger.

Hvilken indflydelse har dine tweets?
Du har nok lagt mærke til servicen Klout på for eksempel Facebook og måske ikke vidst hvad det kunne bruges til.  Denne service kan blandt andet bruges til at forbedre dine tweets, så de er mere målrettede mod dine followers samt hvordan du kan vedligeholde det gode forhold til dine mest indflydelsesrige læsere.
Klout har for eksempel, det de kalder Klout Moments hvor man kan se hvilken type tweets og emner dine followers er interesserede i at modtage. Du har også mulighed for at se på “Your Influencers” hvor du kan se hvilke Klout brugere som har interageret med din profil, på den måde kan du identificere nogle af dine mere engagerede followers.

Hvor mange af dine Twitter followers er fake?
Er du i tvivl om hvor mange af dine Twitter followers der enten er fake robot-konti eller måske blot helt inaktive profiler? Med dette værktøj kan du hurtigt tjekke dine followers på Twitter, så du hurtigt får et reelt billede af hvad dit potentielle reach er, og hvor mange relationer du i virkeligheden har på Twitter. Se hvor mange af dine Twitter followers der er fake her.

Denne artikel tager bl.a. udgangspunkt i  Social Media Examiner gennemgang af forskellige analyseværktøjer.

Vil du gerne vide mere om social media tools, så læs mere her. Har du selv nogle tips og værktøjer du gerne vil dele? Kommenter venligst herunder, tak!

Skriv en Kommentar