Gode råd og tips til, hvordan du skriver ‘den gode overskift’, der fungerer på henholdsvis Twitter, Facebook og på din blog. 

Af Katrine Ansbøl

Hvad virker på Twitter?

  • Brug ord der opfordrer til ‘action’ – altså verber.
  • Bed om at blive retweet #RT i din tweet – Tweets i timeline der beder om retweet, øger retweet med 311 % i gennemsnit.
  • Opfordre til at man trykker linket.

Hvad virker på Facebook?

  • Tilføj et billed til din status opdatering – show it don’t tell it – det giver 53 % flere likes, 104 % flere kommentar og 84 %  flere kliks.
  • Fat dig i korthed – også selv om der ikke er en begrænsning – opdatering på mindre end 80 tegn får 66 % flere til at engagere sig.
  • Nævn dig selv i din status opdatering (jeg, mig) – det giver bare flere Likes…

Hvad virker på bloggen?

  • Tal og lister – lav  en listen – 8 gode grunde til… Og brug tal i stedet for bogstavet ‘8 gode grunde’ og ikke ‘otte gode grunde’.
  • Lær dine læser noget – det kan de gode lide – ex. introduktion til, begynderguide i, osv.

Alle tips, tal og informationer er hentet fra A scientific guide to writing great headlines.

Del gerne dine erfaringer

Har du nogle gode erfaringer med hvad der virker? del dem gerne herunder i kommentarfeltet.

1 Svar

Skriv en Kommentar