Synergi mellem nyhedsbreve og sociale medier

8 hurtige steps til at skabe synergi mellem nyhedsbreve, Twitter, Facebook og LinkedIn

E-mail marketingNogle virksomheder har måske mistet overblikket over, hvordan der kan skabes synergi mellem de mange forskellige tilstedeværelser, der er etableret på de sociale medier og nyhedsbreve. Væsentligt er det at huske på, at virksomhedens eksisterende og potentielle kunder ikke nødvendigvis er begrænset til at kommunikere via en enkelt kanal som eks. Facebook eller Twitter. Så hvordan vedligeholdes relationen in real time med relevant kommunikation?

Disse forhold kræver ofte en solid indsigt i at udnytte de forskellige sociale medie kanaler og nyhedsbrevet optimalt.

Formålet med denne liste er at skabe inspiration til, hvordan din virksomhed let og effektivt kan skabe synergi mellem sociale medier og nyhedsbrevet.

  1. Promover Facebook Apps og konkurrencer i e-mails / nyhedsbrev og på Twitter
  2. Offentliggør vindere af konkurrencer i nyhedsbreve og på Twitter
  3. Fast placering af Like og follow i nyhedsbrevet og som afslutning på relevante artikler
  4. Fast placering af links til Twitter, LinkedIn og Facebook i alle nyhedsbrevs -udsendelser (til inspiration se bunden af Digital Works’ nyhedsbrev)
  5. Benyt spørgsmål og svar som er kommet via Twitter, Facebook og Linkedin i nyhedsbrevet
  6. Opfordr modtagere af nyhedsbrevet til at stille spørgsmål på Facebook, Twitter og LinkedIn
  7. Host videoer på Facebook siden og inkluder links i nyhedsbrevet, i LinkedIn-gruppen og på Twitter
  8. Brug tilmeldingsmulighed til nyhedsbrevet på virksomhedens Facebook side
    • Tweet omkring eksklusivt indhold som kun modtagere af nyhedsbrevet kan få
    • Markedsfør muligheden for at få eksklusivt indhold eller tilbud på Twitter og Facebook, men kun hvis man er modtager af nyhedsbreve

De sidste punkter er tidligere nævnt i artiklen: 5 ting du bør have styr på i arbejdet med e-mail marketing og nyhedsbreve i år. I den beskrev jeg muligheden for at benytte de sociale medier til permission opsamling.

Held og lykke med at skabe synergi til glæde for både relationer og kunder i 2011.

 

2 Svar
  1. Jakob Skriver

    Hej Digital Works
    Jeg hørte Harddisken i dag, hvor jeg mener at de refererede tal for brugen af Twitter til noget i retning af 500 aktive brugere i Danmark… Hørte jeg forkert eller er Twitter simpelthen bare ikke slået an i Danmark og dermed overdoing/for nørdet at benytte som kommunikations kanal?

    Mange velmenende hilsner – og tak for mange (!) gode input
    Jakob

  2. Hej Jakob

    Det er korrekt at Twitter aldrig er blevet særlig stort i Danmark – De nyeste tal anslår at der kun er omkring 28.000 danskere på Twitter. En af de ofte brugte forklaringer for dette er at vi er så stort et “Facebook land”, dvs. mange profiler ift. antal indbyggere.

    Denne artikel fra Berlingske i går http://www.b.dk/tech/danskerne-har-ikke-brug-for-twitter hævder at 416 danske Twitter profiler står for halvdelen af aktiviteten. Nu ved jeg ikke helt hvordan denne optælling er lavet, men samme portal (Overskrift.dk) har også denne oversigt over Twitter-brugere i DK: http://overskrift.dk/twitter/talkingheads.php hvor man kan følge lidt med i hvem det egentlig er som bruger Twitter. Selv vil jeg kalde mig aktiv Twitter-bruger idet jeg tweeter dagligt, men jeg ligger “kun” i top 1000 – så at skære det ned til 500 brugere er nok i underkanten. Vi skal huske på at mange har en profil på Twitter for at “lytte med” – hvilket ikke er uinteressant fra et kommunikations-/markedsføringsperspektiv.

    Om Twitter er for nørdet som kommunikationskanal kommer nok an på hvilken målgruppe man ønsker at nå. Vores egne erfaringer er dog, at vi har stor glæde af Twitter både som relationsbygger, kommunikationskanal og som inspirationskilde. Og er ressourcerne begrænsede kan man jo fx knytte Twitter til sin Facebook side (http://www.facebook.com/twitter/) således at man kun behøver poste sine nyheder et sted. Det kan for mange være en god løsning.

    Håber dette kan bruges 🙂

    De bedste hilsner
    Charlotte [Digital Works]

Skriv en Kommentar