Til arbejdet med e-mail marketing får du her 5 hurtige tips til, hvordan du nemt og hurtigt kan teste dit nyhedsbrev og herved sikre at det bliver så skarpt som muligt.

  1. Afsender navn: Det mest effektive afsendernavn er det, som dine modtagere genkender eller forventer at høre fra. Så hvis du bruger flere forskellige afsendernavne, kan det være en god idé at teste, hvilket dine modtagere tager bedst imod.
  2. Subject Line: En nem måde at teste hvilken subject line der har størst effekt er ved at sende 10% af din mailliste én subject line og 10% en anden. Se hvilken der har den største hitrate og send så til de resterende 80% med denne subject line.
  3. Overskrift: Sørg for at din overskrift tydeligt forklarer hvad din e-mail omhandler og hvad modtageren får ud af den. Afprøv evt. forskellige overskrifter.
  4. Hvordan du fremsætter dit tilbud: Ønsker du at gøre reklame for div. tilbud i dit nyhedsbrev, kan der være stor forskel i effekten, alt efter hvordan du præsenterer tilbuddet – halv pris! Køb en, få en gratis! 50% rabat! Sørg for at teste inden du sender til hele din mailliste.
  5. Links og billeder: Nogle vil opleve, at modtagerne af deres e-mails er mere villige til at klikke på ’buttons’ frem for tekst-links. Brugen af billeder kan have betydning for modtagerens respons på e-mailen, så prøv dig frem med hvilke, hvor mange billeder og placeringen af disse der har størst effekt.

 

Ønsker du at yderligere inspiration til arbejdet med nyhedsbreve bør du læse artiklen ”Synergi mellem nyhedsbreve og digitale medier”.

Vil du have flere e-mail marketing tips:

Vi har her samlet en række af vores populære artikler om nyhedsbreve og e-mail marketing

 

1 Svar
  1. “Skriv i overskriften, hvad det handler om.” Sjovt nok har jeg ret god erfaring med at gøre præcis det modsatte i mine nyhedsbreve: være mystisk og pirre nysgerrigheden, så folk klikker. 🙂

Skriv en Kommentar