LinkedIn er et stærkt værktøj, når det kommer til Social Selling. Du har nemlig mulighed for, på professionel vis, at connecte med dine kunder, følge deres aktiviteter og berige dem med værdifuldt content.

I artiklen her sætter vi fokus på, hvordan du, med gode råd fra LinkedIn, kan udnytte mediet i forbindelse med Social Selling.

Fokus på en professionel profil

Profilbilledet: Første skridt til en professionel personlig profil er at tilføje et billede. Ifølge LinkedIn vil profiler med profilbillede i gennemsnit få 11 x flere visninger end profiler uden billede.

Headlinen: Headlinen skal gerne fortælle flere ting – Dels din stilling og hvor du arbejder, og dels hvad du kan tilbyde dine kunder, der hjælper dem med deres udfordringer.

Summary / Kort beskrivelse: Et andet væsentligt element er summary / den korte beskrivelse, hvor du kan fremhæve din vision, kompetencer og rolle i virksomheden.

Visuelt content:Du kan også tilføje visuelt indhold til din profil i både summary og erhvervserfaring. Her kan du fremhæve dine kompetencer via elementer som billeder, video og PDF’er. Bliv klogere på hvordan du kan bruge visuelt indhold på LinkedIn.

Få flere gode råd til din LinkedIn profil.

Connect med de ‘rigtige’

LinkedIn skal ikke erstatte face-to-face møder og netværk i den ‘virkelige verden’, men fungerer glimrende som et supplement. Idet du connecter med personer, får du værdifuld indsigt omkring folk, du har haft møde med, som du planlægger møde med, spændende leads eller lign. Du kan nemt søge tidligere eller potentielle kunder frem ud fra ex navn, virksomhed eller stilling.

Læs her hvordan du finder relevante profiler på LinkedIn.

Gå i gennem fælles bekendte og connections

Folk er generelt mere tilbøjelige til at connecte med andre, hvis man har en fælles bekendt. Derfor kan du med fordel gå i gennem dit netværk og undersøge, hvilke personer der kan introducere dig til potentielle emner i 2. led.

Følg dine kunders aktiviteter i realtid

Hvis du er connected med dine kunder på LinkedIn, kan du følge med i deres aktiviteter løbende – Hvad dine kunder liker, kommenterer, deler og generelt engagerer sig i. Den viden kan du bruge til at holde dig opdateret på dine kunders interesser og evt. udfordringer, som gør det nemmere for dig at tilpasse det indhold, du deler, og generelt gør det nemmere for dig at hjælpe dine kunder.

Følg relevante grupper og faglige diskussioner

Ved at følge relevante LinkedIn grupper inden for din branche får du mulighed for at deltage i og følge gruppediskussioner og videndeling. Denne indsigt kan du bruge til at få indblik i eksisterende og potentielle kunders behov, interesseområder, samt viden om hvad der rører sig inden for branchen.

Skal du i gang med at bruge grupper, giver denne LinkedIn-guide dig alt hvad der er værd at vide om grupper.

Hold dig opdateret på branche-trends med LinkedIn Pulse

LinkedIn Pulse giver gode muligheder for at følge influencers, emnespecifikke kanaler og publishers, som alle kan give spændende indsigter inden for netop din branche. Ved at kommentere på og dele indlæg/artikler kan du demonstrere din viden og indsigt inden for branchen, som er et vigtigt element i positioneringen af dig og den virksomhed, du repræsenterer.

Brug LinkedIn Posts

Du kan også overveje at lave LinkedIn Posts (blogindlæg). Når du publicerer et post, får alle i dit netværk en notifikation om dette, samtidig med at blogindlægget er offentligt tilgængeligt. Derfor giver posts mulighed for, at du kan vise dine kompetencer, brande dig selv og din virksomhed samt øge din (og virksomhedens) synlighed i dit netværk.

Hvordan arbejder du med Social Selling på LinkedIn?

Har du erfaring med Social Selling? Så hører vi gerne dine erfaringer herunder.

Del & udskriv side


Kommentar