SPAM – Den evige invasion af vores mailbokse… eller hvad?

Det sker desværre alt for ofte, at legitime kommercielle e-mails fejlagtigt bliver opfattet som spam, og derfor fjernet fra den indbakke, de ellers burde ligge i. Det betyder, at de kommercielle budskaber ikke når deres publikum, og at marketingresultaterne ser ud derefter. For at minimere risikoen for, at dine kommercielle e-mails bliver fanget af spamfilteret, får du her nogle tips til at forbedre din indbakkeplacering og øge modtageraktiviteten!

Dette er et uddrag fra artiklen “How to Avoid the SPAM Folder in 10 Easy Steps“.

Vær opmærksom på dit ordvalg
Spamfilteret holder øje med dit ordvalg i dine udsendte e-mails, og opfatter dem som spam, hvis de virker for risikable. Derfor er det en god ide at forsøge at minimere bruget af risikable ord som fx ”gratis”, pris” eller ”bonus”. Derudover bør du kun linke til legitime sites, holde indholdet af mailen på omkring 30kb som maksimum samt holde en fin balance mellem billeder og tekst.

Hold dig gode venner med en troværdig e-mailudbyder og bliv certificeret
E-mailudbydere som G-mail og Hotmail evaluerer altid hinandens troværdighed baseret på omdømmet af deres klienters IP adresser og domæner. Bliver en udbyder opfattet som utroværdig, kan andre udbydere vælge at sende alle modtagne mails derfra direkte i spammappen.
Hvis du er opsat på at undgå spamfilteret og er villig til at ofre lidt penge på det, kan det også anbefales, at du bliver certificeret hos eksempelvis Return Path. Som certificeret afsender er du sikret en plads i indbakken hos størstedelen af verdens ISP’er og dermed de fleste af dine modtagere.

Whitelist mig, tak!
Det er bedre at sende kommercielle e-mails igennem en respekteret EMS (E-mail Marketing Service), end at sende dem fra din egen server eller e-mailadresse. Din EMS beder nemlig udbyderne om at ”whiteliste” din IP adresse, så du undgår at ryge i spammappen fremover. Et godt tip er også, at du i din velkomst mail til nye modtagere beder dem tilføje din mailadresse til listen over deres kontaktpersoner.

Hold kontakten
Hvis du ikke er god nok til at holde kontakten til dine modtagere, så bliver du let glemt. Udsender du kun e-mails hver anden eller tredje måned, risikerer du, at modtagerne ikke kan genkende dig i indbakken og derfor sletter din mail eller markerer den som spam. Modsat skal du heller ikke bombarderer dine modtagere med mails, men søge at finde en balance, der fungerer for både dig og dine kunder.
Held og lykke med dine fremtidige udsendelser!

Skriv en Kommentar