De fleste af os har et ønske om at ligge nr. 1 i søgeresultatet på Google – Og det er her søgemaskineoptimering (SEO) kommer ind i billedet. Men hvor meget værdi er der egentlig i at ligge øverst i Google? Annoncenetværket Chitika har undersøgt hvad det betyder ift. trafik at ligge øverst eller på side 1, 2, 3 osv.

 

Der laves løbende studier i værdien af at ligge nr. 1 på Google, og det seneste af slagsen er kommet frem til følgende fordeling af placering 1-5 på første resultatside i Google:

  1. 32,5 %
  2. 17,6 %
  3. 11,4 %
  4. 8,1 %
  5. 6,1 %

Andre studier fra efteråret 2012 hævder dog at nr. 1 får hele 53 % af trafikken. Én ting er dog sikkert, det kan godt betale sig at gøre en indsats for at ligge øverst i søgeresultaterne.

Andel af trafik ift. placering i Google

Search Result Position

Andel af trafik ift. placering på side 1, 2, 3 osv.

Share of traffic - page level

Læs mere om undersøgelsen og metoden hos Chitika her.

 

 

Skriv en Kommentar

 

Vil du vide mere om SEO og SEM?

Vi skriver løbende om ændringerne i Google's algoritme, om video SEO og meget mere. Se her alle vores artikler om SEO og SEM.
Se artiklerne her