Bliv virtuel turist med SAS’ banner-kampagne

SAS har med denne kampagne formået at udvise kreativitet, øge kendskabsgraden samt brugerinvolveringen med deres kunder.

Udfordringen var, at lede folk væk fra søgemaskinerne som fx Google, og direkte til SAS-hjemmesiden.

Løsningen blev en 930×600 banner-kampagne, hvor man som kunde kunne teste en weekend-rejse som “virtuel turist”. Ved hjælp af  Google Maps, kunne brugeren navigere rundt i den valgte by. Målet var at få folk til at bruge tid på diverse SAS-destinationer uden at blive forstyrret af andre flyselskaber. Brugeren fik her eksempelvis tips til museer, shopping, sport m.m.

Dette resulterede i et øget salg på 50% på SAS-websitet i forhold til andre bannere. Trafikken kom fra både ”owned” og ”earned” media såsom e-mail og Facebook.

Se med i videoen herunder, hvordan det hele gik til.

Skriv en Kommentar

Nyhedsbrev

Få berigende artikler om digitalt salg og marketing.

Tilmeld