LinkedIn har lanceret endnu en ny funktion. Funktionen er blevet døbt Website Demographics og giver dig mulighed for at dykke ned og få indsigt i dit websites besøgendes professionelle adfærd.

Med Website Demographics åbner et utal af nye muligheder sig:

  • Forstå dit publikum: Med Website Demographics har du mulighed for at få værdifuld indsigt i dit publikum – som jobtitel, virksomhed og industri – ved at udnytte den præcise professionelle data, som kun LinkedIn er besiddelse af.
  • Skab skræddersyet content: Sammenlign dine forskellige sider for at lære mere om hvilken slags content, der appellerer til dine forskellige grupper af besøgende. Tilrettelæg dit content, så det appellerer til den stærkeste målgruppe med det største potentiale for salg.
  • Nå ud til din ideelle målgruppe: Brug din nye viden om dine website-besøgende til at ramme den målgruppe, som har størst potentiale til at blive kvalificerede leads og nye kunder.

 

Sådan kommer du i gang med at bruge Website Demographics

1. Tilføj ”LinkedIn Insight Tag” til din side
LinkedIn Insight Tag er et JavaScript-tag, som danner grundlag for Website Demographics. Lær mere om, hvordan du tilføjer et LinkedIn Insight Tag til dit website her.

Når du først har tilføjet et Insight Tag, skal du logge ind på Campaign Manager (Kampagneadministrator). Klik derefter på “Account Assets” og vælg “Insight Tag”. Dit website vil dukke op på listen som “Verified”, hvis dit Insight Tag er tilføjet korrekt.

Du kan skippe dette step, hvis du allerede har tilføjet et Insight Tag til dit website.


2. Definér den målgruppe, du vil tracke

Når du først har tilgået siden for dine udvalgte målgrupper i Campaign Manager, skal du klikke på “Create an audience”-knappen. Følg derefter de angivne steps for at definere dit website-publikum.

 

3. Brug af din nye viden
Ligeså snart opsætningen af LinkedIn Website Demographics er på plads, vil indsamlingen af professionel demografisk data om de besøgende på dit website gå i gang, og du vil hurtigt opnå indsigt i hvilket content, der skaber mest engagement. Det er nu op til dig at udnytte al den nye viden og data, der er tilgængeligt om dit publikum.

Udarbejd content skræddersyet til den gruppe af personer, du ønsker skal engagere sig og målret det enkelte indhold til den specifikke målgruppe, du vil ramme. Website Demographics er naturligvis udarbejdet, så det stemmer overens med mulighederne for at targete via LinkedIn Ads.

Website Demographics kan også hjælpe dig med at måle på indflydelsen af dine marketing-tiltag, så du fortsat kan forbedre din indsats og optimere din ROI.

 

Denne artikel er skrevet på baggrund af denne LinkedIn-artikel.

Skriv en Kommentar

 

Professionel brug af Company Pagen

På dette heldags-kursus løfter vi niveauet og virksomhedens konkrete LinkedIn-udbytte signifikant gennem intens undervisning.
Læs mere her