Timeline-konkurrence skaber brugerinvolvering på Facebook

Hvis du har brug for inspiration til, hvordan du kan opnå høj brugerinvolvering med din Facebook Timeline, så er Red Bull et godt sted at starte. De har for det første formået at udnytte deres “milepæle” rigtig godt, således at man får virksomhedens historie helt tilbage fra den første solgte Red Bull og frem til i dag. De har også formået at få deres fans til at bruge rigtig meget tid på hele siden (høj dwell-time), ved at lave en konkurrence i form af en skattejagt, der leder brugeren igennem hele Red Bulls Timeline.

Kampagnen blev highlightet i toppen af siden i de 7 dage, hvor den var aktiv. På den måde sikrede de sig, at alle brugere, der kom ind på deres Timeline, blev opmærksomme på konkurrencen som det første. Hver udfordring bestod af en mere eller mindre svær gåde, der på forskellig vis linkede videre til den næste.

Det første spor ledte brugeren tilbage til den første solgte Red Bull nogensinde, helt tilbage i 1987. Det næste spor viste sig at være den dato, der var markeret i bunden af dåsen. Bevægede brugeren sig frem til 15. september 2010, kunne det næste spor findes dér.

De følgende udfordringer har både krævet, at brugeren har brugt Instragram, Spotify, Youtube og generelt været meget skarpe og engagerede i konkurrencen for at kunne løse gåderne. Hvis du vil se, hvordan hele skattejagten er skruet sammen, kan du læse mere om Red Bull Timewarp her, hvor en fan, som fik en tredjeplads i konkurrencen, har været så begejstret, at han har samlet hele forløbet i en artikel.

Del & udskriv side