Målret med Remarketing i Google Analytics

D. af Charlotte Steentoft .

Vi har tidligere skrevet om fordelene med re-targeting, re-marketing, og hvad det ellers kaldes. Kort sagt, en metode der benyttes til at opsamle besøgende på ens website ud fra adfærd og så målrette budskaber herefter. Forestil dig fx at du kan lave særlige AdWords annoncer til de personer, der har besøgt en bestemt side på… Read more »

Læs mere

Banneret er det sorte får

D. af Nicolai Hæggelin .

Banneret bliver ofte opfattet som det sorte får i den digitale flok. Trods sine 18 år som en fast del af det digitale mediebillede og fortsatte udvikling er der traditionen tro hug til banneret. I sidste måned kom der en artikel fra Digiday, hvor 15 statistiker kunne gøre selv den mest optimistiske bannerannoncør utryg.

Læs mere

Case: Vinder af DIA ROI prisen 2013

D. af Eva Kold .

For to uger siden afholdt Danish Internet Award deres årlige prisuddeling. Én af de interessante awards var ROI prisen, hvor Isobar, Norwegian og Vizeum Denmark har skabt en meget succesfuld online- og digital banner-kampagne.

Læs mere

Highlights fra det store B2B seminar

D. af Charlotte Steentoft .

Tirsdag formiddag var små 100 B2B folk samlet i Hellerup til seminaret Digital Marketing for B2B virksomheder. I løbet af formiddagen præsenterede FLSmidth og Maersk Line egne cases om brugen af bannerannoncer, re-targeting og sociale medier. Derudover præsenterede vi tendenser og trends inden for e-mail marketing og nyhedsbreve, og LinkedIn løftede sløret for hvor de… Read more »

Læs mere

Re-targeting – en overset mulighed

D. af Charlotte Steentoft .

Targeting, re-targeting, re-marketing – kært barn har mange navne! Targeting har længe været på manges læber, og mulighederne er mindst lige så mange. Måske netop derfor er der mange, som endnu ikke har kunne overskue at sætte sig ind i og teste de mange muligheder, targeting åbner op for. Vi ser her på disciplinen re-targeting,… Read more »

Læs mere

Ad blockers – Nu også på Facebook

D. af Eva Kold .

Bannerannoncering er en af de absolut ældste discipliner inden for online marketing, men næsten lige så længe disse har eksisteret, har der været diskussioner omkring hvorvidt de er ønsket af forbrugerne eller ej. Vi har senest set, hvordan Facebook har udvidet deres annoncer fra kun at være på brugerens højre side, til at der er… Read more »

Læs mere

Status på den globale banner performance

D. af Nicolai Hæggelin .

Benchmark rapport 2012 fra Mediamind er endelig udgivet. Mange annoncører spekulerer sikkert ofte over, hvordan deres bannerkampagne performer ift. normen både lokalt, men måske også på det globale marked. Nedenfor giver jeg et overblik og en kort opsummering af den omfattende rapport, som netop benchmarker banner performance på det globale marked.

Læs mere

UNIQLO – kreative online kampagner

D. af Charlotte Steentoft .

UNIQLO er kendt for deres kreative indgangsvinkel til deres online-markedsføring. De har næsten altid en eller flere kampagner nomineret ved Cannes Lions. Kampagner, som både trækker på klassiske elementer som bannerannoncering og som udnytter nye medier som fx Pinterest. Vi ser her på et par af deres kreative kampagner.

Læs mere

Moderne bannerannoncer

D. af Line Nymand Hansen .

Når nogen siger “online banner”, hvad tænker du så? Måske at det er en kedelig, besværlig og gammeldags måde at annoncere på? Hvis det er tilfældet, kan du godt tro om igen. Der ligger nemlig masser af potentiale i bannerannoncering, og nedenfor finder du et par eksempler på, hvorfor banneret er en lovende og konstant… Read more »

Læs mere