Bannerets rolle i marketing-mixet

D. af Nicolai Hæggelin .

I januar måned har Bizo i samarbejde med Comscore udviklet en meget interessant infographic om, hvordan annoncører og bureauer kan blive bedre til at tænke banneret ind i marketing-mixet. Her kan du finde konkrete ideer til, hvordan målrettet banner-annoncering eksempelvis løfter brand recall med 6 % eller andelen af besøgende på eget website med 46… Read more »

Læs mere

Facebook-annoncering one-on-one

D. af Louise Sara Gregersen .

Trendanalysen 2012 viser, at annoncering på sociale medier i stigende grad er blevet populært herhjemme, og der er også god grund til at have det med i overvejelserne, når man planlægger sine kampagner. Sammenlagt bruger knap 3 mio. danskere i omegnen af 22 millioner timer på Facebook hver måned. Her får du et overblik over,… Read more »

Læs mere

Digitale begreber: Bannerannoncering

D. af Christina Nissen .

Det er efterhånden mange år siden, at bannerreklamen gjorde sit indtog på internettet, men disciplinen har vist sig at være en af de mere krævende, hvor succes afhænger af viden og expertise. Men har du styr på de fundamentale begreber?

Læs mere

Bedre bannerværdi

D. af Nicolai Hæggelin .

Ved du hvordan du skaber bedre værdi på din bannerannoncering? Hvis ikke… har vi har samlet en opsummering på egne artikler og en spændende analyse fra Havas Media og MediaMind.

Læs mere

Bannerets brandingværdi

D. af Nicolai Hæggelin .

For de fleste læsere vil det ikke være den store nyhed at banneret står ved en skillevej ift.  hvilke KPI’er, der skal lægges til grund for en saglig evaluering. Emnet er yderst debatteret i både USA, UK og sågar Danmark i skrivende. Hvorfor? FORDI udelukkende måling på kliks og konvertering hører fortiden til for den… Read more »

Læs mere

Banneranalyse

D. af Anders Budde .

Mediamind offentliggjorde i marts måned deres seneste store undersøgelse Online Advertising for Financial Services. Rapporten er baseret på en analyse af mere end 28 milliarder online-reklamer og redegør for best-practice og hvad der fungerer for finansielle online kampagner. Nedenfor præsenteres nogle af rapportens spændende hovedkonklusioner.

Læs mere

Påvirker banneret værdien af search?

D. af Charlotte Steentoft .

Det er ikke nogen hemmelighed at vores forskellige marketingaktiviteter påvirker hinanden, således at vi fx oplever en stigning i besøg på websitet efter en tv-kampagne, eller en stigning i brand-relaterede søgninger på Google efter en bannerkampagne. Men hvor meget påvirker de forskellige kanaler egentlig hinanden og hvordan skal vi måle det?

Læs mere

Digitale Kampagner 2011

D. af Charlotte Steentoft .

I tirsdags afholdte vi som bekendt seminaret Digitale Kampagner 2011. Det blev til 3 intense timer hvor de 90 tilmeldte fik indsigt i den nyeste viden indenfor Facebook annoncering, e-mail marketing samt mulighederne med mobil marketing.

Læs mere

Jagten på det gode banner

D. af Charlotte Steentoft .

Det er efterhånden mange år siden, at bannerreklamen gjorde sit indtog på internettet, men den kæmper stadig en brav kamp for at blive lagt mærke til og ikke mindst klikket på. Bannerets klikrate ligger ifølge Google på beskedne 0,1 %, et tal der dog får skyld for at være noget misvisende. Ikke desto mindre arbejdes… Read more »

Læs mere

Internettet banker aviserne

D. af Anders Budde .

Internettet har i 2010 ifølge amerikanske eMarketer overhalet de traditionelle avisreklamer og er nu efter TV’et det andet største reklamemedie. Udviklingen har været undervejs længe og kommer derfor ikke som den store overraskelse, men ikke desto mindre er det en betydelig milepæl for internettet! Med en stigning på 14% forudses det at annoncører ved udgangen… Read more »

Læs mere