Kategori

Banner
24
apr

Bannerets rolle i marketing-mixet

I januar måned har Bizo i samarbejde med Comscore udviklet en meget interessant infographic om, hvordan annoncører og bureauer kan blive bedre til at tænke banneret ind i marketing-mixet. Her kan du finde konkrete ideer til, hvordan målrettet banner-annoncering eksempelvis løfter brand recall med 6 % eller andelen af besøgende på eget website med 46 %.
Læs Mere
02
apr

Facebook-annoncering one-on-one

Trendanalysen 2012 viser, at annoncering på sociale medier i stigende grad er blevet populært herhjemme, og der er også god grund til at have det med i overvejelserne, når man planlægger sine kampagner. Sammenlagt bruger knap 3 mio. danskere i omegnen af 22 millioner timer på Facebook hver måned. Her får du et overblik over, hvad Facebook-annoncer er, og hvad...
Læs Mere
17
okt

Digitale begreber: Bannerannoncering

Det er efterhånden mange år siden, at bannerreklamen gjorde sit indtog på internettet, men disciplinen har vist sig at være en af de mere krævende, hvor succes afhænger af viden og expertise. Men har du styr på de fundamentale begreber?
Læs Mere
06
jun

Bedre bannerværdi

Ved du hvordan du skaber bedre værdi på din bannerannoncering? Hvis ikke… har vi har samlet en opsummering på egne artikler og en spændende analyse fra Havas Media og MediaMind.
Læs Mere
02
maj

Bannerets brandingværdi

For de fleste læsere vil det ikke være den store nyhed at banneret står ved en skillevej ift.  hvilke KPI’er, der skal lægges til grund for en saglig evaluering. Emnet er yderst debatteret i både USA, UK og sågar Danmark i skrivende. Hvorfor? FORDI udelukkende måling på kliks og konvertering hører fortiden til for den professionelle annoncør.
Læs Mere
12
apr

Banneranalyse

Mediamind offentliggjorde i marts måned deres seneste store undersøgelse Online Advertising for Financial Services. Rapporten er baseret på en analyse af mere end 28 milliarder online-reklamer og redegør for best-practice og hvad der fungerer for finansielle online kampagner. Nedenfor præsenteres nogle af rapportens spændende hovedkonklusioner.
Læs Mere
01
mar

Påvirker banneret værdien af search?

Det er ikke nogen hemmelighed at vores forskellige marketingaktiviteter påvirker hinanden, således at vi fx oplever en stigning i besøg på websitet efter en tv-kampagne, eller en stigning i brand-relaterede søgninger på Google efter en bannerkampagne. Men hvor meget påvirker de forskellige kanaler egentlig hinanden og hvordan skal vi måle det?
Læs Mere
11
feb

Digitale Kampagner 2011

I tirsdags afholdte vi som bekendt seminaret Digitale Kampagner 2011. Det blev til 3 intense timer hvor de 90 tilmeldte fik indsigt i den nyeste viden indenfor Facebook annoncering, e-mail marketing samt mulighederne med mobil marketing.
Læs Mere
28
jan

Jagten på det gode banner

Det er efterhånden mange år siden, at bannerreklamen gjorde sit indtog på internettet, men den kæmper stadig en brav kamp for at blive lagt mærke til og ikke mindst klikket på. Bannerets klikrate ligger ifølge Google på beskedne 0,1 %, et tal der dog får skyld for at være noget misvisende. Ikke desto mindre arbejdes der med forskellige idéer til,...
Læs Mere
03
jan

Internettet banker aviserne

Internettet har i 2010 ifølge amerikanske eMarketer overhalet de traditionelle avisreklamer og er nu efter TV’et det andet største reklamemedie. Udviklingen har været undervejs længe og kommer derfor ikke som den store overraskelse, men ikke desto mindre er det en betydelig milepæl for internettet! Med en stigning på 14% forudses det at annoncører ved udgangen af 2010 vil have brugt...
Læs Mere
1 2 3

Nyhedsbrev

Få berigende artikler om digitalt salg og marketing.

Tilmeld