Jagten på det gode banner

D. af Charlotte Steentoft .

Det er efterhånden mange år siden, at bannerreklamen gjorde sit indtog på internettet, men den kæmper stadig en brav kamp for at blive lagt mærke til og ikke mindst klikket på. Bannerets klikrate ligger ifølge Google på beskedne 0,1 %, et tal der dog får skyld for at være noget misvisende. Ikke desto mindre arbejdes… Read more »

Læs mere

Internettet banker aviserne

D. af Anders Budde .

Internettet har i 2010 ifølge amerikanske eMarketer overhalet de traditionelle avisreklamer og er nu efter TV’et det andet største reklamemedie. Udviklingen har været undervejs længe og kommer derfor ikke som den store overraskelse, men ikke desto mindre er det en betydelig milepæl for internettet! Med en stigning på 14% forudses det at annoncører ved udgangen… Read more »

Læs mere

Alt det bedste fra 2010

D. af Charlotte Steentoft .

For at sikre at du ikke går glip af den bedste indsigt og alle de gode tips har vi samlet 2 lister til dig. Den ene med de 5 mest læste artikler fra 2010, og den anden med de 5 artikler vi ikke mener du må gå glip af fra året der er ved at… Read more »

Læs mere

Når banneret rammer plet

D. af Nicolai Hæggelin .

At banneret de seneste år har været genstand for megen kritik, har jeg tidligere skrevet en del om. Faldende klikrater er blot et af de heftige kritikpunkter. Dog er lyset igen begyndt at skinne på et af de ældste digitale medier.

Læs mere

Dwell time som KPI?

D. af Nicolai Hæggelin .

Er dwell time som KPI et parameter annoncørerne bør arbejde med? Diskussionen om at inddrage et parameter omkring mulig online branding effekt har længe huseret mellem, på den ene side annoncørerne og deres mediebureauer, og medierne på den anden side.

Læs mere