Case: Sælg gennem Facebook

D. af Eva Kold .

85.000 aktive besøg på din Facebook side på kun 2 måneder må være enhver virksomheds store drøm, især hvis det også kunne genere salg på sigt eller anden positiv engagement fra sine fans! Zappos er et godt eksempel på, hvordan man kan kommunikere optimalt med henblik på fremtidigt salg. 

Læs mere

Alzheimer’s “forgot your password”

D. af Katrine Ansbøl .

November er den nationale Alzheimers Awareness måned i USA og for at skabe opmærksomhed omkring sygdommen, valgte Grupo Gallegos at lave en anderledes og relevant kampagne. Løsningen bestod af at give folk et indblik i hukommelses-problematikken hos en person med Alzheimers og appellere til deres medfølelse. Det betød, at hvis man glemte sit password til det… Read more »

Læs mere

Kellogg’s Special K Tweet Shop

D. af Chalotte Mørch .

Med lanceringen af de nye Special K crisps har Kellogg’s med deres Tweet shop gjort Anthon Berg kunsten efter: Betal med et tweet og få fingre i de nye crisps. Tweets som betaling illustrerer, hvor tæt forbundet vores off- og online verden efterhånden er blevet samt hvor meget værdi virksomhederne rent faktisk tillægger de sociale… Read more »

Læs mere

Red Tomato Pizza – VIP køleskabsmagnet

D. af Katrine Ansbøl .

Den geniale app fra den lille pizzamand Med over 200 nationaliteter og sprogbarrierer i Dubai, kan det være mere frustrerende end  praktisk at bestille en pizza og rigtig svært for en lille pizza-biks at slå igennem. For hvordan konkurrerer man med virksomheder med store marketingbudgetter, når man selv kun har et marketingbudget på $ 9.000? Red Tomato… Read more »

Læs mere

Virtuel turist med SAS

D. af Katrine Ansbøl .

Bliv virtuel turist med SAS’ banner-kampagne SAS har med denne kampagne formået at udvise kreativitet, øge kendskabsgraden samt brugerinvolveringen med deres kunder. Udfordringen var, at lede folk væk fra søgemaskinerne som fx Google, og direkte til SAS-hjemmesiden.

Læs mere

Dove Ad Makeover

D. af Katrine Ansbøl .

Dove øger kvinders selvtillid med Facebook-banner kampagne Dove har siden 2004 arbejdet med kampagnen Campaign for real beauty, som fokuserer på en bredere definition på skønhed og skøndhedsidealer. Dertil valgte de også at bruge “almindelige” kvinder, som modeller i deres kampagner frem for de ofte meget tynde professionelle modeller. De brugte kvinder, som kunne vise… Read more »

Læs mere

Sony Rocker Pinterest

D. af Line Nymand Hansen .

Det var tilfældigheder, som fik Sony i gang med det sociale medie Pinterest. Flere i det sociale medie team hos Sony Electronics brugte mediet personligt og alle kunne  se potentialet i mediet i forhold til at generere salg – i hvert fald til øge interessen, for køb af produkter, hos forbrugerne.

Læs mere

Toy Toyota Backseat Driver

D. af Line Nymand Hansen .

En af årets guld-vindere ved Cannes Lions er Toyota med deres kampagne “Toy Toyota Backseat Driver”. Toyota ønskede at promovere sit nye subbrand Toy Toyota og derigennem nå ud til en yngre målgruppe for tidligt at opbygge en positivt relation til Toyota. Derfor udviklede de en iPhone app, som  lader børn styre en virtuel bil i et… Read more »

Læs mere

Anthon Berg – The Generous Store

D. af Katrine Ansbøl .

Anthon Berg skaber engagement med gode gerninger som betaling Én ting er at engagere dine fans på Facebook, en helt anden er at engagere dem i det virkelige liv og få dem til at interagere direkte med dit brand. Anthon Berg løftede i marts sløret for deres kampagne “The generous store”, hvor tanken var, at… Read more »

Læs mere

Malcolm Gladwell leverede varen ved Cannes Lions

D. af Nicolai Hæggelin .

Et af de indlæg som vi i Digital Works havde set meget frem til var Malcom Gladwell. Manden, som allerede har sat høje standarder med bøger som The Tipping Point og Outliers, skulle fortælle om, hvorfor han mener, at nummer 3 på et teknologisk marked, kan blive en vinderposition i sidste ende.

Læs mere