Få flere fans med e-mail marketing

D. af Line Nymand Hansen .

E-mail marketing må efterhånden siges at være en “grand old mama”, når vi taler online markedsføring. Men det betyder ikke, at kanalen har mistet sit touch. Faktisk er E-mail marketing og nyhedsbreve en udbredt disciplin hos et stigende antal virksomheder. Samtidig vinder de sociale medier mere og mere indpas, og med god grund. Men hvordan… Read more »

Læs mere

8 dumme nyhedsbrevsfejl

D. af Nicolai Hæggelin .

Det professionelle arbejde med nyhedsbrevet stiller stigende krav til de virksomhederne der ønsker at skabe solide resultater, men alligevel ser vi gang på gang dumme fejl som burde være undgået! Her finder du 8 dumme fejl, som du ikke bør praktisere, når du sender nyhedsbreve ud.

Læs mere

Åbningsrater på nyhedsbreve

D. af Nicolai Hæggelin .

Hvad er en god åbningsrate på nyhedsbrevet? Det spørgsmål bliver vi ofte stillet, når kunder skal arbejde mere professionelt med indsatsen på nyhedsbreve og e-mail marketing. Et svar som bl.a. kræver et nøje indblik i mail listernes hygiejnekvalitet, arbejdet med subject lines og udsendelsestidspunktet.

Læs mere

Problemer med at få tilmeldinger?

D. af Line Nymand Hansen .

Det er for mange essentielt at udvikle en stærk permissiondatabase for at få succes med mailudsendelserne. Derfor er det vigtigt, at dine kunder har let ved at skrive sig op til nyhedsbrevet via din hjemmeside. Se derfor jeres tilmeldings-side efter i sømmene, for at optimere sign-up processen for kunderne og herved øge jeres permissiondatabase. Der kan… Read more »

Læs mere

E-mail do’s & don’ts

D. af Louise Sara Gregersen .

Får du for lidt respons på dine e-mails? Synderen findes i både timingen af din udsendelse og ordvalget i dit emnefelt. Se her hvordan du trænger i gennem horden af mails, der kan drukne dit vigtige budskab.

Læs mere

Nyhedsbrevs-trends i 2012

D. af Nicolai Hæggelin .

I februar deltog jeg for 3. gang på Marketing Sherpa’s store nyhedsbrevs- og e-mailkonference i Las Vegas. Her samledes mere end 700 salgs– og marketingfolk med det fælles mål at blive præsenteret for de nyeste tendenser og stærke cases inden for det professionelle arbejde med nyhedsbreve og e-mail marketing på både B2B og B2C markedet…. Read more »

Læs mere

Vær ikke så bange for unsubscribes

D. af Charlotte Steentoft .

Tal fra det amerikanske marked viser, at vi i gennemsnit modtager 61 % flere e-mails end vi gjorde for blot 3 år siden. Måske er tallet ikke lige så højt i DK, men vi kan nok alle nikke genkendende til billedet af (for) mange daglige mails. Det bliver derfor sværere for afsenderen at trænge igennem… Read more »

Læs mere

Undgå spamfilteret!

D. af Christina Nissen .

SPAM – Den evige invasion af vores mailbokse… eller hvad? Det sker desværre alt for ofte, at legitime kommercielle e-mails fejlagtigt bliver opfattet som spam, og derfor fjernet fra den indbakke, de ellers burde ligge i. Det betyder, at de kommercielle budskaber ikke når deres publikum, og at marketingresultaterne ser ud derefter. For at minimere… Read more »

Læs mere

Vækst din permission database

D. af Nicolai Hæggelin .

Ofte når jeg underviser stilles spørgsmålet: ” Hvordan får vi flere permissions, som vi kan sende nyhedsbreve og DM’s til?” Spørgsmålet er yderst aktuelt, fordi øvelsen med at få tilladelse til at sende e-mails bliver mere og mere udfordrende. Vi oplever ofte, at B2B markedet har et forbehold overfor aktører mod at give tilladelse til… Read more »

Læs mere