Eksplosion i fans på Facebook

D. af Anders Budde .

Den danske sportstøjsproducent Hummel oplevede i starten af 2010, at udviklingen i fans på deres Facebook-side var stagneret. Hummel traf derfor en beslutning om at satse på de sociale medier, og godt et halvt år senere var antallet af fans eksploderet fra 3.500 – 12.000. Den vilde udvikling er fortsat, og i skrivende stund har… Read more »

Læs mere

Største brand trends på Facebook

D. af Christina Nissen .

Med 500 millioner brugere repræsenterer Facebook nutidens største sociale netværk og i flere år har nogle af verdens største brands brugt deres Facebook-side til dialog og billig markedsføring. I takt med at Facebook vokser bliver virksomheder mere og mere opfindsomme i deres tiltag på Facebook.

Læs mere

Facebook Deals

D. af Charlotte Steentoft .

Det er efterhånden noget tid siden at Facebook meldte sig som seriøs spiller på banen hvad angår lokations-baserede tjenester. Som bekendt introducerede de Facebook Places i USA i august måned, men den er endnu ikke kommet til Danmark. I går introducerede de endnu en ting, nemlig Facebook Deals.

Læs mere

Køb Starbucks til dine venner på Facebook

D. af Anders Budde .

Har du og dine venner et registreret Starbucks kort, har du nu mulighed for at vise dig fra din gavmilde side og forære dine venner kaffe via Facebook ved hjælp af en ny opdatering til Starbucks Card Facebook applikation. Dette vel og mærke uden at forlade Facebook.

Læs mere

Push og pull på Facebook

D. af Nicolai Hæggelin .

Annoncørers stigende interesse for de målrettede annoncemuligheder har det seneste år bevirket at Facebook’s totale omsætning i skrivende stund, udgør estimeret omkring 1 mia. dollars. Der er kommet fart på omsætningen det forgangne år og baggrunden er åbenlys.

Læs mere

Facebook Places og hvad så?

D. af Charlotte Steentoft .

Opdatering I går onsdag den 5. januar lancerede Facebook deres lokationsbaserede tjeneste ”Facebook Places” i Danmark. Med ”Places” bliver det muligt at tjekke dig selv og dine venner ind, hvor end man måtte befinde sig. Det betyder dog også ens venner kan tjekke en ind sammen med dem og derefter offentliggøre det på deres profil… Read more »

Læs mere

Facebook Places

D. af Charlotte Steentoft .

Siden Facebook natten til torsdag sidste uge (dansk tid) lancerede deres nye lokationsservice Facebook Places, er der blevet skrevet masser af nyheder, blog posts og lign. om det. M vil du have et hurtigt overblik over hvad Places giver af muligheder, kan du se denne korte video Facebook selv har introduceret i forbindelse med lanceringen… Read more »

Læs mere

Facebook introducerer panikknap

D. af Christina Nissen .

Facebook har besluttet sig for at etablere en panikknap, som skal forbedre onlinesikkerheden for yngre brugere. En række andre sociale netværker såsom MySpace har allerede installeret knappen og efter længere tids pres fra Børneudnyttelses- og Onlinebeskyttelsescentret (CEOP) har Facebook nu valgt at introducere knappen.

Læs mere

Facebook til Cannes Lions

D. af Charlotte Steentoft .

I sidste uge tog vi turen til årets Cannes Lions festival, som er reklame – og kommunikationsbranchens svar på VM. Festivalen har stort fokus på de bedste globale digitale kampagner og nyeste tendenser og mere end 24.000 deltog på festivalen. I år var der bl.a. indlæg fra grundlæggeren af Facebook, den globale marketing ansvarlige fra… Read more »

Læs mere