Eksporter data fra Facebook

D. af Lærke Cichosz .

Facebook Indblik (engelsk: Insights) giver gode muligheder for værdifuld viden om din indsats på Facebook. Men ved du også, at du kan trække data fra Facebook Indblik direkte ud i et Excel ark, hvis du vil analysere data for en længere periode? I artiklen her viser vi dig hvordan.

Læs mere

Sådan udnytter du bedst Facebook’s Audience Insights

D. af Lærke Cichosz .

Facebook har efterhånden mange brugbare funktioner og værktøjer. Audience Insights – eller indblik i målgrupper – er ét af dem. Værktøjet sikrer værdifuld viden om forskellige målgrupper på Facebook, som du kan udnytte i dit marketing-arbejde. Vi giver overblik over nogle af de vigtigste funktioner, og hvordan du bedst udnytter potentialet.

Læs mere

5 Tips: Brug sociale medier til SEO

D. af Signe Vinther .

De fleste af os ved det allerede godt; sociale medier og SEO er tæt forbundet. Men er du også klar over, hvor stor effekt arbejdet med sociale medier kan have på din virksomheds ranking i søgemaskinerne? Du får her 5 tips til, hvordan du kan optimere på SEO-indsatsen. 

Læs mere

11 nyttige Facebook facts, tips og tricks

D. af Lærke Cichosz .

Mange har efterhånden en profil på Facebook, og endnu flere kender til mediet. Men selvom mediet eksisterer på 12. år, er der stadig funktioner, som mange af os ikke kender. Vi har her samlet hele 11 brugbare facts, tips og tricks til Facebook, som er interessante både til personligt brug og i arbejdsøjemed.

Læs mere

Kanalvalg: Hvilket socialt medie kan hvad?

D. af Lærke Cichosz .

Udvalget af sociale medier bliver større og større, og for nogle kan det være svært at finde ud af, hvilke sociale medier der giver mening for netop deres forretning. Trænger du også til hjælp til at finde rundt i junglen af sociale medier? I så fald har vi lavet dette overblik med fordele og ulemper… Read more »

Læs mere

Arbejd målrettet med hashtags

D. af Signe Vinther .

Som de fleste af os ved, bruges hashtags til at kategorisere indhold på flere sociale medier. Det ses til tider i et overdrevet og tilfældigt brug. Men hashtags kan meget mere end at være ‘fyldstof’. Hashtags kan skabe stor værdi ved at arbejde struktureret med dem.  I artiklen her giver vi dig et overblik over brugen af hashtags… Read more »

Læs mere

Udviklingen i danskernes brug af digitale medier

D. af Lærke Cichosz .

DR udgav for nyligt Medieudviklingen 2015 med spændende konklusioner på danskernes brug af diverse medier i det forgangne år. Vi har plukket de vigtigste pointer om udviklingen i danskernes brug af sociale medier og internet og sætter desuden fokus på, hvordan du kan bruge den viden i din virksomhed.

Læs mere

Overvejelser om Facebook Reactions

D. af Lærke Cichosz .

Facebook Reactions er blevet lanceret. Men hvad er de for en størrelse? Hvordan kommer de til at påvirke dig, som arbejder med marketing? Og skal du måle på dem? Vi giver dig her viden og overvejelser til arbejdet med Facebook Reactions.

Læs mere

4 gode analyser til Facebook Insights

D. af Lærke Cichosz .

Får du det optimale ud af dine data fra Facebook Insights (Facebook Indblik)? Og har du en klar målsætning om, hvordan du griber analysen af dem an? Facebook Insights er en guldgrube af data – men for nogen også en uoverskuelig størrelse. Derfor får du her en gennemgang af, hvordan du kan gribe dine data… Read more »

Læs mere

3 steps til en effektiv social media kalender

D. af Lærke Cichosz .

En marketingmedarbejders hemmelige våben til planlægning af social media aktiviteter er kalenderen. Ikke nok med at en solid social media kalender giver dig heads up på, hvilke kommende events der er vigtige – den giver dig også overblikket over de forgangne måneder. Brugt rigtig, er du med kalenderen altid forberedt på det uventede. Simply measured har… Read more »

Læs mere