Læring fra 16 mio. brand posts på sociale medier

D. af Signe Vinther .

Holder du af nye statistikker og undersøgelser? Og oplever du sommetider en udfordring i at poste engagerende indhold på tværs af de mange sociale medier? Hos Buffer er svaret ja til begge spørgsmål. Derfor har de undersøgt mere end 16. mio posts på sociale medier og over 100.000 brand konti for at finde ud af, hvordan… Read more »

Læs mere

Eksporter data fra Facebook

D. af Lærke Cichosz .

Facebook Indblik (engelsk: Insights) giver gode muligheder for værdifuld viden om din indsats på Facebook. Men ved du også, at du kan trække data fra Facebook Indblik direkte ud i et Excel ark, hvis du vil analysere data for en længere periode? I artiklen her viser vi dig hvordan.

Læs mere

Sådan udnytter du bedst Facebook’s Audience Insights

D. af Lærke Cichosz .

Facebook har efterhånden mange brugbare funktioner og værktøjer. Audience Insights – eller indblik i målgrupper – er ét af dem. Værktøjet sikrer værdifuld viden om forskellige målgrupper på Facebook, som du kan udnytte i dit marketing-arbejde. Vi giver overblik over nogle af de vigtigste funktioner, og hvordan du bedst udnytter potentialet.

Læs mere

5 Tips: Brug sociale medier til SEO

D. af Signe Vinther .

De fleste af os ved det allerede godt; sociale medier og SEO er tæt forbundet. Men er du også klar over, hvor stor effekt arbejdet med sociale medier kan have på din virksomheds ranking i søgemaskinerne? Du får her 5 tips til, hvordan du kan optimere på SEO-indsatsen. 

Læs mere

11 nyttige Facebook facts, tips og tricks

D. af Lærke Cichosz .

Mange har efterhånden en profil på Facebook, og endnu flere kender til mediet. Men selvom mediet eksisterer på 12. år, er der stadig funktioner, som mange af os ikke kender. Vi har her samlet hele 11 brugbare facts, tips og tricks til Facebook, som er interessante både til personligt brug og i arbejdsøjemed.

Læs mere

Kanalvalg: Hvilket socialt medie kan hvad?

D. af Lærke Cichosz .

Udvalget af sociale medier bliver større og større, og for nogle kan det være svært at finde ud af, hvilke sociale medier der giver mening for netop deres forretning. Trænger du også til hjælp til at finde rundt i junglen af sociale medier? I så fald har vi lavet dette overblik med fordele og ulemper… Read more »

Læs mere

Arbejd målrettet med hashtags

D. af Signe Vinther .

Som de fleste af os ved, bruges hashtags til at kategorisere indhold på flere sociale medier. Det ses til tider i et overdrevet og tilfældigt brug. Men hashtags kan meget mere end at være ‘fyldstof’. Hashtags kan skabe stor værdi ved at arbejde struktureret med dem.  I artiklen her giver vi dig et overblik over brugen af hashtags… Read more »

Læs mere

Udviklingen i danskernes brug af digitale medier

D. af Lærke Cichosz .

DR udgav for nyligt Medieudviklingen 2015 med spændende konklusioner på danskernes brug af diverse medier i det forgangne år. Vi har plukket de vigtigste pointer om udviklingen i danskernes brug af sociale medier og internet og sætter desuden fokus på, hvordan du kan bruge den viden i din virksomhed.

Læs mere